شهرکرد_ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۱۴ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار استانی و محرومیت‌زدایی به این استان ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شهریارپور شامگاه یکشنبه در نشست سید حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور با تعدادی از مدیران چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از این مبلغ تاکنون ۹۶۰ میلیارد ریال برابر ۶.۶۶ درصد تخصیص پیدا کرده است.

وی منابع ملی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری را ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال دانست و افزود: امسال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار متوازن ملی برای چهارمحال و بختیاری تصویب شده که تاکنون یک‌هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال آن ابلاغ شده است.

شهریارپور مجموع اعتبارات ملی و توازن چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری را ۱۶ هزار و ۲۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: از مجموع ۱۲۳ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان تاکنون ۱۰.۵ درصد تخصیص داده شد.

وی اعتبارات عمومی با عنوان تملک دارایی‌های سرمایه‌ای چهارمحال و بختیاری را ۱۶ هزار میلیارد ریال در سال‌جاری دانست و یادآور شد: از این مبلغ تاکنون ۱۵ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری به تصویب اجرای ۸ طرح جمع‌آوری فاضلاب در استان اشاره و تأکید کرد: اجرای این طرح‌ها به ۴ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال نیاز دارد که یک‌هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی، یک‌هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور و یک‌هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات داخلی شرکت آب و فاضلاب استان اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به تخصیص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های زیرساختی مرتبط با زمین‌لرزه کوهرنگ اظهار داشت: از این مبلغ تاکنون ۵۰ درصد اختصاص داده شد.

شهریارپور بیان کرد: برای حادثه‌دیدگان زمین‌لرزه کوهرنگ تاکنون ۲ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض تخصیص پیدا کرد.

وی گفت: از زمان وقوع زمین‌لرزه کوهرنگ تاکنون ۴۹۶ واحد احداث، ۳ هزار و ۱۲۲ واحد مسکونی تعمیر، ۳ هزار و ۲۰۱ کمک معیشتی به حادثه‌دیدگان پرداخت و ۳۲۴ کمک هزینه دامی پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نرخ بیکاری این استان در پایان سال گذشته به ۱۲.۶ درصد کاهش یافت.

وی سهم چهارمحال و بختیاری از محل درآمدهای مالیاتی سال‌جاری را ۱۵ هزار میلیارد ریال دانست و افزود: تاکنون ۱۲۱ درصد این سهمیه محقق شده است.

شهریارپور به وجود ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری اشاره و تأکید کرد: تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.