گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به حل مشکلات پتروشیمی استان و موج های آبی گنبدکاووس، گفت: رفع مشکلات پروژه های گلستان نیازمند تعامل بین قوه ای است.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی عصر دوشنبه در کارگروه ارتقاء سطح همکاری بیشتر قوا با حضور مسئولان قضایی و نمایندگان استان، اظهارکرد: تجربه موفق تعامل دادگستری استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حل چالش ۱۶ ساله پتروشیمی و پرونده کثیرالشاکی موج‌های آبی گنبدکاووس گواه این بوده که همکاری در رفع مشکلات کارگشا است.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: امروز هلدینگ خلیج فارس که بزرگترین هلدینگ در زمینه پتروشیمی بوده عهده دار اجرای این طرح شده و پس از طی تشریفات قانونی به زودی کار خود را آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: در حوزه حقوق عامه و ستاد اقتصاد مقاومتی و پرونده‌های کثیرالشاکی نیازمند همکاری نمایندگان هستیم تا با انعکاس معضلات و موانع حوزه‌های انتخابیه خودشان به ما کمک کنند تا با استفاده از اختیارات قانونی، موانع موجود را برطرف کنیم.

امان قلیچ شادمهر، دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان هم گفت: اقدامات دادگستری استان در پیگیری حقوق عامه مانند راه اندازی مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس، سرعت بخشیدن به حل مشکل شاکیان پرونده موج‌های آبی، به سرانجام رساندن پتروشیمی گلستان و رفع موانع تولید، قابل تقدیر است.

محمود اسپانلو، دادستان مرکز گلستان هم در این جلسه از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی خواست: ظرفیت‌های ملی را برای تکمیل و راه اندازی اردوگاه علی آبادکتول پای بی اروند.

اسپانلو به موضوع تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت گرگان هم اشاره کرد و گفت: هر چند با تلاش‌ها و اقدامات قضایی امروز ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه متوقف شده است اما همه این اقدامات تا زمانی که برای رونق گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های این بخش اقدامی نشود، کوتاه مدت و مقطعی است.

وی افزود: نمایندگان مجلس باید با استفاده از ظرفیت‌هایی که دارند، برای رفع موانع توسعه گردشگری در زیارت کمک کنند.