شیراز _ مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس از راه اندازی مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی در استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهر، روح الله منوچهری صبح سه شنبه در نخستین نشست هیأت امنای انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی در فارس، گفت: نخستین انجمن خیرین کتابخانه ساز فارس در اویل دهه ۹۰ تشکیل شد و این انجمن از زمان شکل گیری در برگزاری طرح‌ها برای توسعه کتابخانه‌های عمومی و کتابخوانی فعال و مؤثر بوده است؛ تاکنون نیز چند همایش تجلیل از خیرین و جذب خیرین برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه انجمن خیرین کتابخانه ساز جزو مجمع عالی خیرین فارس است، گفت: خیرین در حوزه ساخت و ساز، اهدای زمین، اهدای ساختمان، اهدای کتاب و تجهیزات، شناسایی خیرین و دعوت از خیرین ملی و بین المللی برای مشارکت در حوزه توسعه کتابخوانی و برگزاری طرح‌های برای توسعه خدمات در کتابخانه‌ها مشارکت داشته اند.

وی به برخی از طرح‌های مشترک با خیرین اشاره کرد و گفت: در حوزه تأمین منابع کتابخانه ها، طرح «نسیم دانایی» در سه مرحله اجرا شد که در این طرح بیش از ۱۰ میلیارد ریال کتاب برای کتابخانه‌های عمومی خریداری شد. همچنین ایجاد کتابخانه‌های سیار از مهم‌ترین طرح‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس است که با همکاری خیرین کلید خورد و در دست انجام است. دو خوردو سیار آماده بهره برداری است و در هفته کتاب کار خود را آغاز می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: انجمن پیشین با نام انجمن خیرین کتابخانه ساز استان فارس فعال بود که به دلیل برخی مشکلات در اساسنامه و با توجه به اتمام مدت زمان هیأت مدیره انجمن پیشین، انجمن جدید با عنوان «انجمن توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی استان فارس» که شاخه انجمن خیرین نهاد کتابخانه‌های عمومی است، تشکیل شده است.

منوچهری در ادامه به وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان هم اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر ۲۵۳ کتابخانه عمومی در فارس به علاقه‌مندان خدمات ارائه می‌دهند و و ۱۲۵ هزار عضو فعال در کتابخانه‌ها موجود است.