نوشهر - عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی از تهیه مطالعات یکپارچه ساحلی خبر داد و گفت: این سند بالادستی برای مدیریت سواحل اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتحی عصر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به مطالعه یکپارچه ساحلی طول سواحل کشور را بیش از پنج هزار هکتار ذکر کرد و گفت: این مطالعات در مازندران تکمیل شد و به زودی برای اجرای به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

وی از مسئولان استانی خواست تا از این مطالعات به عنوان سند بالادستی بهره گیرند و گفت: امیدواریم از این سند به عنوان مدیریت سواحل بهره گیری کنیم.

وی با اشاره به مطالعه سطح تراز آب در مازندران و استان‌های حاشیه خزر گفت: این پایش به صورت مدام و مستمر انجام می‌شود و تراز آب در شرایط بسیار بحرانی در حال کاهش است و آسیب‌هایی برای مجموعه نوار ساحلی درپی دارد.

فتحی با بیان اینکه تمهیداتی در زمینه اسکله و لایروبی آن داشتیم، گفت: در سطح استان‌ها کمیته مدیریت سواحل فعال شده است و جایگاه مناسبی برای رسیدگی به چالش‌های فراروی است.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: مطالعات تعامل شهر و بندر از وظایف مهم است و راه دسترسی نوشهر بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان روی دست سازمان بنادر می‌گذارد و همکاری‌های استانی و شهر برای اجرای پروژه لازم است.

در این مراسم از تلاش‌های محمدتقی انزان پور مدیرکل سابق تقدیر و سعید کیاکجوری به عنوان مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی نوشهر معرفی شد.