نخستین جلسه هیئت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور پس از انتصاب اعضای جدید، عصر دیروز با حضور وزیر ارشاد در نهاد کتابخانه های عمومی برگزار شد و با وجود حضور تمامی اعضای هیات امنا، بدون هیچ مصوبه ای به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست که تمامی اعضای قدیم و جدید هیئت امنا نهاد - به جز آیت الله آشتیانی - حضور داشتند، منصور واعظی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و از اعضای جدید هیئت امنای این نهاد، گزارشی از اهداف و برنامه 30 ماهه خود را (تا پایان برنامه چهارم توسعه) ارائه داد. این گزارش که 11 فصل را شامل می شود قرار است در جلسه بعدی به بحث و بررسی گذاشته شود.

توسعه کتابخانه ها، توسعه اینترنت در آنها، تاسیس کتابخانه های مرکزی در تمامی مراکز استانی، افزایش تعداد کتاب در کتابخانه های عمومی کشور، توسعه ارتباط نهاد با سازمان ها و دستگاه های اجرایی و مواردی از این دست از جمله برنامه های دبیرکل جدید نهاد کتابخانه های عمومی بود که در جلسه هیئت امنا ارائه شد.

برخی اعضای هیئت امنای نهاد نیز نکاتی اصلاحی را بر این گزارش افزودند و مقرر شد کمیته ویژه ای - که اعضای آن نیز توسط هیات امنا منصوب می شوند - مامور عملیاتی کردن برنامه های دبیرکل جدید نهاد کتابخانه های عمومی شوند و نظرات آنها در جلسه بعدی هیئت امنا - که حداکثر تا یک ماه دیگر برگزار می شود - به صورت مصوبه هایی نهایی و ابلاغ شود. جلسه دیروز بدون هیچ مصوبه ای پایان یافت.

در هجدهمین جلسه هیئت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور، محمد حسین صفار هرندی (وزیر ارشاد و رئیس هیئت امنای نهاد) منصور واعظی (دبیرکل) علی اکبر اشعری (رئیس کتابخانه ملی) رضا داوری اردکانی (رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی) مهدی چمران (رئیس شورای عالی استان ها) محمد حسن صادقی مقدم (معاون فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی) محبوبه مباشری (رئیس دانشگاه الزهرا) و سیمین دخت وحیدی (کتابدار و شاعر) حضور داشتند.