ازنا- سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان از برگزاری اولین اردوی «راهیان پیشرفت دانش‌آموزی» این استان در شهرستان ازنا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا عزتی امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۵ مهرماه بود که رئیس جمهور در دیدار با مسئولان وزارت آموزش و پرورش اولین بار پیشنهاد اردوی راهیان پیشرفت را مطرح کرد و خواستار حضور دانش آموزان در پارک‌های علم و فناوری و صنایع و کارخانجات برای بازدید از پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور شد.

وی عنوان کرد: بعد از هشت روز از پیشنهاد رئیس جمهور، جمعی از دانش آموزان دختر شهرستان ازنا در قالب یک کاروان علمی با نام راهیان پیشرفت از کارخانه داروسازی بایر افلاک یکی از بزرگترین کارخانه‌های خاورمیانه بازدید کردند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان بیان داشت: دانش آموزان از نزدیک بخش‌های مختلف کارخانه را بازدید و با نحوه تولید دارو آشنا شدند، متخصصان و کارشناسان این شرکت داروسازی هم با ارائه توضیحاتی به دانش آموزان از لرستان به عنوان قطب داروسازی کشور یاد کردند و از صادرات داروهای این شرکت به کشورهای مختلف گفتند.

عزتی ادامه داد: دانش آموزان هم با ابراز رضایت و خوشحالی از برگزاری این اردو، پیشرفت‌های کشور را در حوزه تولید دارو چشمگیر دانستند و خواستار برگزاری اردوی های اینچنین در استان شدند.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی لازم و هماهنگی با سایر صنایع و مراکز علمی برای اجرای این طرح برای سایر دانش آموزان خبر داد و گفت: اردوهای راهیان پیشرفت از ابتدای آبان تا پایان بهمن ماه ویژه دانش آموزان متوسطه دوم برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان افزود: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در ایجاد انگیزه و تقویت حس خودباوری در بین دانش آموزان بسیار مؤثر است و دنبال این هستیم تا پیشنهاد رئیس جمهور را در کنار برگزاری اردوهای راهیان نور در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان اجرا کنیم.