همدان- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: از ابتدای اجرایی شدن طرح ساماندهی خانه مسافرها تاکنون ۴۳ مورد از مالکان خانه مسافر ثبت نام کرده‌اند.

علی خاکسار در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به رسالت سازمانی و وظیفه‌ای که در رابطه با ساماندهی خانه مسافرها بر عهده ما گذاشته شد یک مجری در این زمینه معرفی و فراخوان در سطح شهر همدان اطلاع رسانی شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۳ خانه مسافر برای دریافت مجوز مراجعه کرده و بیش از ۱۵۰ واحد که از قبل مجوز دارند برای تمدید مجوز باید مراجعه کنند، افزود: خانه مسافرهای همدان تاکنون بدون مجوز فعالیت داشته‌اند، همچنین مقرر شد در طرح ساماندهی مسافرخانه‌ها دستگاه‌های مختلف مانند دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، شهرداری، قضا، شبکه بهداشت و درمان و سازمان‌های تبلیغی مانند صدا و سیما با ما همکاری کنند.

خاکسار با اشاره به اینکه شهرداری در زمینه اطلاع رسانی و نصب کیوسک در ورودی‌های شهر همکاری خواهد داشت، اظهار کرد: ساماندهی خانه مسافرها به صورت مداوم و مستمر ادامه دارد و این تأسیسات گردشگری بر اساس قانون باید طبق نرخ مصوب و خدمات ارائه شده عمل کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در پایان یادآور شد: در این طرح خانه، ویلا و سوییت‌ها درجه بندی می‌شوند و درجه بندی در قیمت آنها تأثیر دارد، علاوه بر این برای دریافت مجوز سوابق فرد شامل سوءپیشینه، صلاحیت اخلاقی و اعتیاد بررسی و در صورت صلاحیت مجوز برای آنها صادر می‌شود.