اردبیل - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: مانور کنترل سیل در «سد یامچی» به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با هدف ارزیابی توان عملیاتی طراحی و اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حیدری اناری ظهر شنبه در جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: مانور کنترل سیل در «سد یامچی» به مناسبت گرامی‌داشت هفته پدافند غیرعامل با هدف ارزیابی توان عملیاتی و با همکاری گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای اردبیل طراحی و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهداف دیگر این مانور افزود: به منظور حفظ و ارتقای آمادگی کارکنان، بررسی و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت و شناسایی خطرات احتمالی و چگونگی مواجهه با آن‌ها برگزار می‌شود که با اجرای این مانورها خسارات احتمالی در هنگام وقوع حوادث طبیعی به حداقل می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: سرعت عمل در شرایط اضطراری، شناسایی نقاط ضعف و افزایش میزان آمادگی کارکنان، افزایش قدرت تصمیم‌‎گیری در شرایط اضطراری، بالا بردن میزان همکاری و ارائه راه حل رفع مشکلات به خصوص در حوادث غیر مترقبه از دیگر اهداف برگزاری مانور پدافند غیرعامل است.

حیدری به لزوم ارتقای آمادگی دستگاه‌های درگیر در مانور جهت مقابله با حوادث احتمالی تاکید کرد و گفت: ایجاد هماهنگی بین اعضای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق استان‌های معین و شناخت بیشتر ایشان از ظرفیت‌های یکدیگر و آماده بکار نگه داشتن تأسیسات و تجهیزات موجود از دیگر اهداف این مانور خواهد بود.

وی همچنین به کاهش حجم آب ذخیره شده در سد یامچی اردبیل اشاره کرد و افزود: میزان مصرف آب بالا رفته و ضروری است شهروندان از مصرف بی رویه آب خودداری کنند که در صورت نبود مدیریت مصرف آب، با تنش آبی در استان مواجه خواهیم شد.