بوشهر- رزمایش پدافند غیر عامل با حضور مسئولان در دبیرستان الزهرای شهر شنبه شهرستان دشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی صبح چهارشنبه در این مراسم با تبریک هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی بر علیه این نظام مقدس توطئه‌ها و دسیسه‌های فراوانی اجرا می‌کنند و لذا آموزش و تمرین یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با این توطئه‌ها و ایجاد آمادگی بین اقشار مختلف جامعه بویژه دانش‌آموزان برای رویارویی با حوادث و تهدیدهای غیرنظامی و مصون‌سازی در برابر این توطئه‌ها است.

عبدالمهدی شریف نژاد گفت: این مانور با هدف توجیه دانش آموزان در راستای ارتقای ایمنی و آمادگی آنها برای مقابله با بلایای طبیعی ازجمله سیل، زلزله و حملات و تهدیدهای دشمنان برگزار شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش دشتی با تقدیر از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در مانور گفت: این مانور با برنامه ریزی مناسب در ساعت مقرر اجرا و با توضیحات کارشناسان و اجراکنندگان به نحو مطلوب اجرا می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش گناوه نیز اظهار داشت: با توجه اهمیت پدافند غیرعامل در مقابله و پیشگیری از بحران‌ها و آسیب‌ها، آموزش این امر در مدارس شهرستان دشتی در اولویت قرار دارد.

شریف نژاد افزود: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، مانور پدافند غیرعامل در این چندین مدرسه از جمله مدرسه الزهرا شهر شنبه به صورت تئوری و عملی با برنامه‌های گوناگون اجرا شده است

در این مانور که با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران و نیروهای امدادی این شهرستان به صورت نمادین در مدرسه الزهرا برگزار شد، دانش‌آموزان ضمن تمرین آموزش‌های تئوری به صورت عملی با راه‌های مقابله با حملات و تهدیدهای دشمن و حوادث طبیعی آشنا شدند

رئیس واحد پدافند غیر عامل سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی با توضیحاتی نحوه خاموش کردن آتش و استفاده از وسایل خاموش کننده را به صورت عملی و تئوری با همکاری جمعیت هلال احمر به دانش آموزان، آموزش داد.

سرهنگ امیری گفت: وجود کپسول آتش نشانی در اماکن، مغازه‌ها، ساختمان‌ها و وسایل نقلیه ضروری است و نحوه کنترل خود و مواجه با بلایایی همچون زلزله و سیل با توجه به مستعد بود شهرستان دشتی به این بلایا ضروری است.