ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران پیام راهیپمایی ۱۳ آبان را مبارزه با فتنه برشمرد و گفت: تا مبارزه هست، ملت ایران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه های نمازجمعه ساری بر لزوم نهادینه شدن تقوا در نهاد خانواده شد و گفت: همه خوبی ها و خیر با نهادینه شدن تقوا در خانواده حاکم می شود.

وی با اظهار اینکه مسئولیت تقوای خانواده را داریم گفت: همه باید در این زمینه احساس مسئولیت داشته و مسئلیت شناس باشیم.

وی با تقدیر از حضور باشکوه مردم مازندران و ساری در راهپیمایی با عظمت ۱۳ آبان، نامگذاری این روز را به نام مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز مناسبت و درست بوده است، گفت: امروز نیز شاهد حضور باشکوه مردم در راهپیمایی دشمن شکن هستیم.

آیت الله محمدی لائینی روز مبارزه با استکبار و روز فرهنگ عمومی را گرامی داشت و با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آن را انقلابی بالاتر از انقلاب اول دانست و گفت: طبق فرمایش حضرت امام راحل، بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران به ویژه آمریکا از ما و اسلام دست برداشتند و لحظه ای نباید از کید دشمنان غافل شویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران به هشدار راهبردی حضرت امام راحل درباره کید دشمنان اشاره کرد و گفت: این هشدار را در جنگ و صلح و حتی در برجام باید مدنظر داشته باشیم زیرا کینه نسبت به دین و اسلام در نهاد آمریکا موج می زند.

آیت الله لائینی درباره راهکارها و توصیه ها برای مقابله با هشدار راهبردی نفوذ گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید فرهنگ فرهنگ غرب را در سبک زندگی خود راه ندهیم زیرا اگر این فرهنگ وارد زندگی، ذهن و فکر و جان ما شود، بزرگترین خطر و خطرپذیری از ناحیه دشمن است.

امام جمعه ساری یادآور شد: تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران زیان های بی شمار سیاسی، اخلاقی و دینی به ما زده است و مقابله با آن جهاد هوشمندانه می طلبد.

وی با تاکید براین که از ملت ایران باید پیام مقاومت و عزت صادر شود، گفت: اگر از ملت پیام ضعف دریافت کنند جرات دشمنان بیشتر می شود و ما هم نمی توانیم برابر آنان کاری کنمی.

آیت الله لائینی گفت: همیشه باید پیام مقاومت از ملت و مسئولان به دنیا منعکس شود و پیام راهپیمایی امروز به دنیا این است که تا فتنه در دنیا است، مبارزه وجود دارد و تا مبارزه هست، ما وجود داریم.

وی شعار مرگز برآمریکا را شعار راهبردی و کلیدی ملت برزگ ایران اسلامی ذکر کرد و گفت: جهاد تبیین مسئله مهمی است و باید با روشنگری ماهیت دشمن را بنشاسانیم.

امام جمعه ساری با تاکید براین که اسناد لانه جاسوسی و خیانت ها باید در کتاب درسی دانش آموزان آورده شود، گنجانده شدن آن در مضامین درسی را لازم دانست و گفت: مسئلوان کار خود را باید درست انجام دهند تا مشکلات مردم برطرف شود.

وی با اشاره به کشف ابعاد مختلفی از فساد در حوزه آرد و گفت: هزینه های میلیاردی برای کسب ریاست یک صنف نشان از سوء استفاده های احتمالی دارد.

آیت الله لائینی خواستار تامین بذر و کود مورد نیاز کشاورزان شد و گفت: کشاورزان و باغداران همچنان نگران قیمت ها هستند و برنج پرمحصول استان همچنان قیمت روشنی ندارد.