مرکز اجرایی مین زدایی یمن اعلام کرد که در ماه اکتبر گذشته ۱۸ نفر بر اثر انفجار مین و بمب‌های خوشه‌های شهید و ۲۸ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، مرکز اجرایی مین زدایی یمن اعلام کرد که در ماه اکتبر گذشته ۱۸ نفر بر اثر انفجار مین و بمب‌های خوشه‌های شهید و ۲۸ نفر دیگر زخمی شدند.

مرکز مذکور در بیانیه ای اعلام کرد: انفجار مین‌ها و بمب‌های خوشه‌ای به جای مانده از ائتلاف متجاوز سعودی به شهادت ۲۱۹ نفر و زخمی شدن ۴۲۴ منجر شده است. برنامه سازمان ملل برای سامانه مین یاب، هیچ کمکی به یمن نکرده است و تداوم ممانعت از ورود این سامانه، خسارت‌های سنگینی را به یمنی‌ها وارد می‌کند.

این در حالی است که چندی قبل مرکز اجرایی مین زدایی یمن در گزارشی اعلام کرد: بقایای بمب‌های خوشه‌ای که توسط ائتلاف متجاوز بر سر مردم یمن ریخته شده، باعث شهید، زخمی و معلولیت بیش از سه هزار و ۸۴۰ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان شده است.

بر اساس این گزارش، یک هزار و ۱۹ نفر از جمله ۱۱۵ کودک و ۳۹ زن بر اثر انفجار بقایای بمب‌های خوشه‌ای شهید و ۲ هزار و ۸۲۲ نفر نیز زخمی شدند.

در این گزارش آمده است: استفاده از بمب‌های خوشه‌ای از سوی ائتلاف سعودی به صدها هکتار محصولات زارعی مردم یمن خسارت وارد کرده است.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید