بوشهر- بخشدار ویژه خارگ با تاکید بر لزوم رفع نیازهای گمرک خارگ گفت: خدمات‌دهی به مردم در خارگ تقویت می‌شود.

محمدرضا دشتی زاده عصر یکشنبه در حاشیه نشست ساماندهی گمرک جزیره خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گمرک یکی از سازمان مهم و مستقر در جزیره خارگ است که وجهه راهبردی و اقتصادی دارد.

وی اضافه کرد: مسئولیت گمرک در این جزیره اجرای تمام مقررات، وصول تمامی وجوه گمرکی است و همچنین گمرک مسئول اجرای سایر مقررات و قوانین مربوط به کالاهای ورودی، خروجی و جابجایی یا انبار کردن کالا است.

بخشدار ویژه خارگ افزود: در نشست ساماندهی گمرک جزیره خارگ با حضور رؤسای منطقه شرکت‌های نفتی مستقر در خارگ مسائل و مشکلات گمرک بررسی شد که با هم افزایی و همگرایی همه شرکت‌های نفتی رفع نیازهای گمرک خارگ در دستور کار قرار خود قرار دادند.

وی تاکید کرد: حضور گمرک در جزیره خارگ از ابعاد متفاوتی حائز اهمیت است؛ هم صادرات نفت و هم تأمین مایحتاج مردم در گرو فعال بودن آن قرار دارد.

دشتی‌زاده تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفت فلات قاره متولی اصلی پشتیبانی از ارائه خدمات به گمرک خارگ است و در همین راستا دیگر شرکت‌های نفتی نیز به سهم خود همکاری لازم را به عمل آورند.

وی یادآور شد: تقویت ادارات خدمت رسان در خارگ می‌تواند نسبت به کاهش هزینه‌ها همچنین تکمیل چرخه خدمت رسانی به مردم تأثیر گذار باشد.