تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

همدان_نماینده مردم بهار و  کبودراهنگ در مجلس گفت: پس از پیگیری‌های متوالی، وزرات بهداشت چارت ۲۴ ساعته شدن درمانگاه شهر مهاجران را به دانشگاه علوم پزشکی همدان ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح اله توسلی دوشنبه در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه نگاه وزارت بهداشت باید به مناطق محروم عادلانه باشد اظهار داشت: شرایط به گونه‌ای است که در شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ با کمترین پزشک متخصص مواجه هستیم و غالباً پزشک‌ها در مراکز استان هستند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی در حوزه سلامت امری ضروری است گفت: در راستای پیگیری مطالبات به حق شهروندان مهاجران و مذاکراتی که با وزیر بهداشت صورت پذیرفت دستور صریح این مقام مبنی بر ۲۴ ساعته شدن درمانگاه این شهر اخذ شد.

وی ادامه داد: پس از مکاتبات مداوم بالاخره چارت درمانگاه شبانه روزی شهر مهاجران با اعلام وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی همدان و ارائه خدمات پزشکی، دندان پزشکی، ماما، رادیولوژی و… مقرر شد مرکز خدمات جامع سلامت مهاجران به درمانگاه شبانه روزی تغییر یابد.

توسلی، توزیع عادلانه امکانات بخش بهداشت و درمان را حق مردم دانست و افزود: تأمین سلامت مردم باید مورد توجه جدی باشد و یکی از مطالبات مهم مردم رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان است، بنابراین مجلس شورای اسلامی مطالبات مردم در این حوزه را با جدیت دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: تکمیل درمانگاه تأمین اجتماعی بهار بعد از چهار سال توقف، پیگیری و دستور اخذ دستگاه سی. تی. اسکن و تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی برای شهرستان بهار و همچنین اورژانس بیمارستان کبودراهنگ و انبار دارویی نیز در حال ساخت است.

وی بر ضرورت توسعه و تجهیز مراکز درمانی شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ متناسب با نیاز مردم تاکید کرد.