زنجان- سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان‌ گفت: ۱۸۰میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های عمرانی استان تزریق شده‌ است و در تلاش هستیم این میزان افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد خداوردی با اشاره به اینکه امسال ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌ها تزریق شده است، گفت: قول تخصیص اعتبار ۴۵۰ میلیاردی را برای تکمیل‌ پروژه‌های استان داده‌اند که گزارش‌ نهایی در چند ماه‌ آتی خدمت همشهریان ارائه خواهیم کرد.

وی با اشاره به مصوبات استانی در حوزه پروژه‌های عمرانی به اعتبار ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده این طرح‌ها اشاره کرد و افزود: پروژه‌های عمرانی و بودجه مصوب برای دوره اجرایی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ خواهد بود و از مجموع اعتبارات که در سال گذشته به طرح‌ها تزریق شد حدود ۸۵۰ میلیارد تومان کارسازی داشتیم.

خداوردی عمده پروژه‌های استان در حوزه احیا، توسعه ظرفیت‌های حمل‌ونقل، گازرسانی، تأمین و توسعه فاضلاب شهری است، ادامه داد: تأمین آب شرب شهرها، تجهیز و احیای واحدهای آموزشی و ورزشی از دیگر بحث‌های مهم عمرانی در زنجان است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: به طور نمونه بزرگ‌ترین پروژه‌ ما در حوزه دوخطه کردن راه‌آهن است که این پروژه در دوره ۳ ساله با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان باید به اتمام برسد.

خداوردی افزود: ۲۷ کیلومتر از قطعه راه زنجان به بیجار به بهره‌برداری رسید که در صورت تزریق اعتبارات، مابقی این پروژه بزرگ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی عموماً عمومی هستند، ادامه داد: اگر درون پروژه‌ها منابعی اعم از منابع بانکی برای تزریق اعتبار به پروژه دیده شود که اصطلاحاً ماده ۵۶ قانون تنظیم بودجه است‌ از این رو با حمایت مسئولان ارشد تاکنون بخشی از این‌ها کارسازی شده که امید است تا پایان سال با تزریق اعتبار این مهم کامل شود. همچنین سایر منابع در اختیار استان نیز در حال کارسازی است.