شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: شبکه فاضلاب منطقه ۱۹ کمتر از ۵۰ درصد است و فاضلاب خانگی درحال ورود به انهار است و این از لحاظ بهداشتی بسیار نامناسب است.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم مظفر عضو شورای شهر تهران در یکصد و چهارمین جلسه شورای شهر با اشاره به گزارش حسابرسی منطقه ۱۹ تهران گفت: مجتمع کوه نور گلدیس از سال ۸۴ کارش آغاز شده است و یکی از سرمایه‌های اجتماعی تهران است اما هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

وی گفت: ۶۲ پلاک ثبتی در منطقه ۱۹ به افراد واگذار شده است که مصوبه شورای شهر تهران را ندارد و افرادی ساختمان‌هایی که متعلق به مردم بوده است را در اختیار گرفته‌اند.

مظفر با اشاره به بوستان ولایت گفت: کاربری ویژه ای برای بوستان ولایت صورت نگرفته است و تعیین تکلیف و ارزش ساخت و سازها در بوستان ولایت مشخص نیست.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: باید صورت وضعیت پروژه‌های بزرگ مقیاس منطقه ۱۹ تهران مشخص شود.

در ادامه مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران گفت: قبض عوارض پسماند و میوه و تره بار دوبار اخذ شده است یکبار توسط سازمان و یکبار توسط منطقه ۱۹ صورت گرفته است.

در ادامه لطف تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ تهران با اشاره به گزارش حسابرسی منطقه گفت: بسیاری از موارد گفته شده متعلق به سال‌های قبل است اما تمامی موارد را پیگیری می‌کنیم و تلاش می‌کنیم به نقطه مطلوبی برسیم.

وی با اشاره به پروژه کوه نور گفت: این پروژه مشارکتی متعلق به سال ۸۴ است و فاقد هرگونه سند بوده است و در آن سال ضوابط آتش نشانی همانند اکنون نبوده است و با همان ضوابط ساخته شده است.

فرهادی ادامه داد: پیگیر این هستیم که پایان کار این پروژه را اخذ کنیم اما دعواهایی میان مالکان وجود دارد پروژه بصورت صد درصدی تکمیل شده است و فقط بحث‌های ایمنی آن باقی مانده است.

شهردار منطقه ۱۹ بیان کرد: املاکی از شهرداری تهران در اختیار نهادهای دولتی قرار دارد و بخشی در دست اشخاص است و لیست آنها دریافت شده و تعداد آنها مشخص است و به شورا ارسال خواهد شد.

وی درباره بوستان ولایت گفت: پارک ولایت ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد و بازنگری‌هایی برای طرح‌های این بوستان صورت گرفته است و نگاه ویژه ای تخت عنوان پردیس فناوری برای این بوستان وجود دارد.

فرهادی با اشاره به استادیم شهید کاظمی گفت: این پروژه توسط سازمان املاک و سرمایه گذاری پیش رفته است.

شهردار منطقه ۱۹ درباره دریافت عوارض پسماند میادین میوه و تره بار گفت‌: غرفه داران شارژ غرفه‌های خود را پرداخت می‌کنند و اگر عوارض را خودشان جمع کنند دیگر از آنها عوارض گرفته نمی‌شود و چندین سال دست ما عوارض پسماند دریافت نکرده‌ایم و قرار است با سازمان میادین میوه و تره بار در این رابطه به نتیجه مشخص برسیم.

وی با اشاره به تسویه خانه منطقه ۱۹ گفت: این پروژه نیازمند منابع مالی است و تا سال آینده به نتیجه و بهره برداری خواهد رسید.

فرهادی تصریح کرد: شبکه فاضلاب منطقه ۱۹ کمتر از ۵۰ درصد است و فاضلاب خانگی درحال ورود به انهار است و این از لحاظ بهداشتی بسیار نامناسب است همچنین خلازیر بلاتکلیف و طرح است و مردم نمی‌توانند بیش از این در این رابطه منتظر بمانند.