خرم‌آباد- رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری لرستان با اشاره به ایمن‌سازی سه کیلومتر از پیچ خطرناک «گاوکش» در جاده دلفان - خرم آباد، وعده رفع و اصلاح سایر نقاط حادثه خیز را داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سامان نعمتی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اهمیت حذف نقاط پر تصادف در ایمنی تردد وسایل نقلیه و حفظ جان کاربران جاده‌ای، با شناسایی نقاط اولویت‌دار در سراسر استان، اقدامات زودبازده برای اصلاح و حذف ۵۷ نقطه دارای اولویت در دستور کار قرار گرفت.

ایمن‌سازی پیچ خطرناک «گاوکش»

وی به پروژه احداث زیرگذر «رازان» در محور خرم‌آباد - بروجرد اشاره کرد و گفت: این پروژه که در مسیر محور اصلی خرم‌آباد به مرکز کشور قرار دارد با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی اجرا شده است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه پروژه زیرگذر پادگان مهندسی بروجرد نیز ۷۰ درصد پیشرفت دارد، اظهار داشت: از دیگر پروژه‌های اصلاح نقاط پر تصادف استان می‌توان به اصلاح پیچ قبل از پل «کشکان» با احداث پل جدید، حذف پیچ «گیلوران» در محور خرم‌آباد - کوهدشت با تعریض محور و پیشرفت ۱۰۰ درصد، تعریض، جداسازی و روکش آسفالت سه‌راهی نهاوند در محور بروجرد - ملایر، پیشرفت ۱۰۰ درصدی حذف پیچ «شرشره» با تعریض محور کوهدشت - پل «کشکان»، پیشرفت ۵۰ درصدی تعریض محور و روکش آسفالت محور روستایی «کت‌کن گراب» کوهدشت اشاره کرد.

نعمتی، احداث رمپ خروج اضطراری گردنه «طولکش» در محور کوهدشت - پلدختر با پیشرفت ۱۰۰ درصد، اصلاح تقاطع «مرزیان» در محور چهار خطه ازنا - شازند، آشکارسازی و ایمن‌سازی تقاطع‌های «زرنان» و «شکاربانی» در محور ازنا - دورود، تقاطع «کلکله» محور دورود - ازنا، روستاهای «داریاب»، «سیاهکله» و «آبکت» در سه‌راهی دورود و اصلاح شش پیچ خطرناک در محور روستایی دورود - «عمارت» را به عنوان بخش دیگری از عملکرد استان در حذف نقاط پر تصادف برشمرد.

وی اضافه کرد: احداث واریانت تقاطع «تنگ بره» در محور «بابازید» - «سیمره» رومشکان، تعریض و اصلاح هندسی دره‌چپی و شانه‌سازی با ایجاد هره خاکی در محور خرم‌آباد - بیرانشهر، بهسازی و اجرای بیس رفع نقطه پر تصادف «تنگ جلگه خلج» محور خرم‌آباد - پلدختر، آشکارسازی و اجرای سرعتکاه در محدوده «باباعباس» محور خرم‌آباد - چگنی، ایمن‌سازی و نصب علائم در نقاط «کهریز» و «تجره» در محور خرم‌آباد - بروجرد، ایجاد هره خاکی در محور خرم‌آباد-سپیددشت، ایمن‌سازی پیچ‌های «کن‌کت» و تقاطع «مرادآباد» محور دلفان-کرمانشاه و «برخوردار» در محور دلفان - نهاوند، کمربندی دلفان، ایمن‌سازی پیچ «گاوکش» با تعریض و روکش آسفالت به طول سه کیلومتر در محور دلفان - خرم‌آباد نیز در این شش ماهه عملیاتی شده است.

وعده رفع و اصلاح سایر نقاط حادثه‌خیز

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، از اصلاح و تیغ‌زنی شانه راه گردنه «گاماسیاب» در محور نورآباد - نهاوند، حذف پیچ‌های خطرناک «مله‌شبانان» در محور خرم‌آباد - کوهدشت، «گیجالی»، «دره‌چپی»، «آبسرده»، «چنارستان» و «دره‌گرم» شهرستان بروجرد با تعریض شانه به عنوان دیگر اقدامات در راستای اصلاح نقاط پر تصادف در کوتاه مدت یاد کرد.

نعمتی عنوان کرد: همچنین در این مدت نسبت به احداث حفاظ سه‌راهی ایمنی و حفاظ جان‌پناه بتنی در سه‌راهی نهاوند بروجرد و پل‌های «دوآب» و «سیاهپوش» الشتر، نصب تابلو دوربرگردان در «زرین چغا» و حذف پیچ «هنام» و ریزش‌برداری منطقه «جوانمرد» در الشتر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه احداث برج نوری سه‌راهی «بابازید» در محور خرم‌آباد - پلدختر به زودی عملیاتی می‌شود، گفت: احداث دیوار حائل «پاعلم» در محور پلدختر - «پل‌زال» به صورت ۱۰۰ درصدی اجرا شده است، سه‌راهی «پریان» در محور کوهدشت - «زانوگه» در حال اجرا، اصلاح پیچ «افرینه» در محور پلدختر -خرم‌آباد، تقاطع «قلعه سنگی» محور خرم آباد - سلسله، زیر گذر «زرنان» محور دورود - ازنا، تقاطع «پیر عباد» در دست مطالعات قرار دارد.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: پروژه‌های، پیچ «تجره» خرم آباد ۹۰ درصد، تقاطع کشتارگاه بروجرد ۴۰ درصد، پیچ‌های نرسیده به سپید دشت «زنگلوار» ۵۰ درصد و سراب حمام پلدختر با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله پروژه‌های در حال اجرا هستند.