خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه : شب بیست و یکم رمضان، دانشجویان کوی دانشگاه تهران میزبان مردم بودند.

 دانش آموزان و نوجوانان مساجد مختلف تهران، خانواده ها، پدر بزرگها و مادر بزرگها و جوانان و نوجوانان امیرآباد به کوی دانشگاه می آمدند. برادران در داخل سالن ورزش کوی پسران و خواهران نیز در داخل دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران می نشینند.

اتوبوس و مینی بوس بود که پشت سر هم جلوی در کوی می ایستاد و اغلب نوجوانان مدرسه ای از آنها پیاده می شدند. یکی از مینی بوسها از طرف مدرسه فرجاد واقع در میدان اختیاریه آمده بود. اتوبوس بچه های مدرسه مفید هم آمد. یک مینی بوس نیز از مسجد موسی ابن جعفر میدان مقدم به جمع اضافه شد. تعداد زیاد است، گویی همه شهر می خواهند به کوی دانشگاه بیایند.

طرح اطعام (3) نیز توسط فعالان کانون قرآن و عترت کوی دانشگاه برای سومین سال متوالی با همکاری بسیج دانشجویی دانشکده های فنی و تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار می شود. این طرح در شبهای قدر ماه مبارک رمضان جهت همدلی با نیازمندان و افراد بی سرپرست برگزار می شود.

خانواده هایی نیز که با ماشین می آمدند توسط دانشجویان کوی به سمت پارکینگ دانشکده تربیت بدنی هدایت می شدند. دانشجویان بر روی پارچه ای که بر سر در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران نصب شده اعلام کرده بودند که امکان پارک در داخل دانشکده وجود دارد. آن طور که دانشجویان مسئول امور پارکینگ می گفتند، هیچ اتومبیلی نخواهد ماند که مراجعه کند و جای پارک نداشته باشد، چون ماشینها می توانند دور استادیوم 20 هزار نفری دانشگاه تهران نیز پارک کنند.

استقبال گسترده مردم از مراسم عزاداری در کوی دانشگاه تهران، یکی از مسئولین برنامه را میکروفون به دست کرد تا از مردم بخواهد که جلوتر بیایند و همچنین از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تهران نیز خواست تا هر هنری که دارند، از مداحی، دعا خواندن و ... را اعلام کنند و ذوق خود را بروز دهند و تاکید کرد که دانشجویان جدیدالورود نسبت به مسجد کوی محبت داشته باشند.

یکی از دانشجویان سابق دانشگاه تهران که هنوز هم در شبهای قدر برای کمک به برگزاری مراسم عزاداری به کوی می آید، ظرفیت سالن ورزش کوی دانشگاه را 3 هزار نفر و ظرفیت فضای پیش بینی شده در دانشکده تربیت بدنی برای خواهران را نیز همین تعداد عنوان و اظهار کرد که تا ساعت 24 کل ظرفیت تکمیل می شود.

او راست گفت. اینجا کوی دانشگاه است. مجلس، مجلس علی (ع) است. در کوی به روی همه باز است. این شب ها دانشجویان پذیرای مردم هستند و حتی فکر جای پارک اتومبیل میهمانان خود را نیز کرده اند. نذری پخش می کردند، چای می دادند، موکت پهن می کردند، اتومبیلها را به داخل پارکینگ هدایت می کردند و ... .

اینجا کوی دانشگاه تهران است و دانشجویان حاضر در مکتب علی (ع) خادمی مجلس این بزرگوار را عهده دار شده اند. دانشجویان با بازوبندهای زرد رنگی که بر روی آنها نوشته شده "خادم مسجد کوی دانشگاه"، حسابی جدا در این شبها برای خود بازکرده و مجلس عزاداری را پشتیبانی می کنند.

حاضران جوشن کبیرخوانان، قدر را معنی می کردند و شاید به وصیت نامه حضرت علی ( ع ) می اندیشیدند.