شیراز- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از مدیران ارشد فارس انتظار می‌رود در تحول ساختاری مسائل فرهنگی بیشتر اثر گذار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی صبح چهارشنبه در دیدار با مدیران ارشد فرهنگی فارس بیان کرد: تحول یکی از مهم‌ترین الزاماتی است که در گام دوم انقلاب مورد توجه رهبری بوده و بنا به فرموده ایشان باید با اقدامی جهادی و تغییر روند در جامعه اسلامی تحول ایجاد کرد.

وی ادامه داد: فضای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز باید مورد تحول قرار بگیرد و بنا به بیانات رهبری حوزه فرهنگی باید با توجه به حوزه رویکردی اسلامی شاهد بازسازی اسلامی فرهنگی اقدام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به اینکه برنامه ریزی در جامعه با متحول شود، تاکید کرد: نمی‌توان با برنامه ریزی هایی که طی ٣٠ سال گذشته در جامعه طراحی شد اکنون نیز اقدام نمود بلکه باید تحول در این حوزه نیز شکل بگیرد و با بهره برداری از نتایج حاصل شده از برنامه‌های اجرایی شده طی ٣٠ سال گذشته زمینه اجرای طرح‌های جدید فراهم شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: یکی از اصولی که مورد بی اعتنایی واقع شده است مردمی سازی فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است و همان گونه که امام راحل (ره) به مردمی سازی تاکید داشتند اکنون نیز باید این مؤلفه در جامعه اسلامی پیاده سازی شود.

او افزود: حلقه‌های میانی و انتشار خیر و نیکی در جامعه دو مؤلفه اساسی در جامعه اسلامی بوده که باید منتشر و توسعه یابد و می‌توان با بهره گیری از سند مهندسی فرهنگی و اجرایی سازی این سند تحولی کشور را در توسعه یافتگی کمک کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر اینکه زنان در تمامی حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و تبلیغی حائز اهمیت اند عنوان کرد: سرمایه جامعه زنان و نوجوانان و جوانان جامعه اند و می‌توان از این ظرفیت در حوزه این بهره برداری کرد که بتوان سند مهندسی و پیشران فرهنگی استان را با سرعت بیشتری اجرایی کرد.

به گفته او از استان فارس و مدیران ارشد فرهنگی استان انتظار می‌رود نقش ویژه‌تری در تحول ساختاری مسائل فرهنگی استان و کشور داشته باشند.