کرج- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز بر راه‌اندازی و تجهیز مرکز ماده ۱۶ در شهرستان‌های استان تاکید کرد و گفت: آموزش مهارت شغلی به بهبود یافتگان اعتیاد اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ولی پوری در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد حوزه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: نقش تخصصی و مداخله گر سمن‌ها در کنار دولت می‌تواند به کاهش و کنترل معضل اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

وی با بیان اینکه با تقویت سازمان‌های مردم نهاد و آگاهی بخشی می‌توان زمینه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را در جامعه فراهم کرد، افزود: در این راستا ضرورت اجتناب از جزیره‌ای عمل کردن و لزوم هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر و اتخاذ تدابیر مؤثر جهت جلوگیری از بازگشت بهبود یافتگان به دام اعتیاد از دیگر تأکیدات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز تاکید کرد: در امر آموزش به بهبود یافتگان و خانواده‌های آنان کارگروهی متشکل از بهزیستی، فنی حرفه‌ای، شورای هماهنگی و سازمان زندان‌ها تشکیل شود، تمامی دستگاه‌های عضو در به روز رسانی سمن‌ها اقدام نمایند.

وی افزود: خیرین این حوزه نیز در ادامه خدمات رسانی به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ همکاری لازم را داشته باشند.

ولی پوری تاکید کرد: کلیه فرمانداران شهرستان‌ها به همراه شهرداری‌ها نسبت به راه اندازی و تجهیز مراکز ماده ۱۶ اقدام نمایند.