اردبیل- رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ۱۷ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی در جمع ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

اسماعیل چمنی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ما در سال‌جاری شاهد ارتقای رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه‌های کشور هستیم که این جایگاه به شانزدهم اعتلا یافته است.

وی نقش دانشگاه‌ها را در توسعه جوامع و تأثیر رشد علمی را یادآور شد و تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه مرجع و جز مجموعه‌های علمی موفق است که فرصت و زمینه خوبی را برای تحقیقات و مطالعات علمی مؤثر فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تحصیل ۱۲ هزار دانشجو را در این دانشگاه یادآور شد و گفت: این دانشجویان در ۲۵۰ رشته در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تحصیل می‌کنند و در کنار دانشجویان، ما از اساتید برجسته نیز بهره می‌بریم.

چمنی افزود: ۱۷ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی جز ۲ درصد برتر دانشمندان جهان هستند و همه ساله نیز این جمعیت در حال افزایش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای سومین سال پیاپی همچنان دانشگاه محقق اردبیلی با ارتقای سطوح علمی و پژوهشی خود توانسته در بین دانشگاه‌های کشور و دنیا ارتقای مطلوبی را پیدا کند.

چمنی اضافه کرد: رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه‌های کشور شانزدهم و در بین دانشگاه‌های وزارت علوم ششم است و در سطح‌بندی بین‌المللی نیز در بین ۶۰۱ تا ۸۰۰ دانشگاه برتر قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: عمده اساتید و هیئت علمی این دانشگاه با چاپ و انتشار مقالات پژوهشی مؤثر سعی می‌کنند تا فضای رقابتی خوبی را ایجاد کنند که قطعاً این فعالیت‌ها به عنوان یک شاخص ممتاز مورد توجه و دقت نظر است.