زنجان-فرماندار خدابنده گفت: ۱۰۷ روستای شهرستان خدابنده با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجه بوده و در ۴۰ روستا نیز شدت این مساله بالا است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تاراسی شامگاه پنجشنبه در آئین افتتاح طرح ملی «نذر آب ۵» در روستاهای قره ولی و خلیفه قشلاق شهرستان خدابنده گفت: جمعیت هلال احمر برای آبادانی روستاهای کم برخوردار در تلاش است.

وی به کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: این مجموعه اقدامات قابل توجهی را در زمینه خدمات فوق تخصص ارتوپد، متخصص داخلی، متخصص اطفال، دندانپزشکی، زنان و رایمان، پزشک عمومی، کارشناسان بینایی سنجی، بهداشت محیط و تغذیه را در روستای خلیفه قشلاق و اهالی روستاهای تابعه ارائه می‌دهند.

فرماندار زنجان گفت: خدمات، جمعیت هلال احمر استان زنجان ۲ دستگاه تصفیه آب آشامیدنی نیز در روستاهای قره ولی و خلیفه قشلاق با هزینه پنج میلیارد ریال با تصفیه ۱۰ هزار لیتر در شبانه روز نصب کرد.

تاراسی تاکید کرد: در روستای خلیفه قشلاق نیز به طول پنج هزارو ۳۰۰ متر لوله کشی آب تا درب منازل ساکنان انجام شده است.

وی افزود: در سفر رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پروژه‌های نصب دستگاه‌های تصفیه آب و کاروان سلامت برای ارائه خدمات رایگان به هموطنان افتتاح شد و برخی از پروژه‌های عمرانی و آبادانی در شهرستان با حضور مسئولان کشوری و استانی جمعیت هلال احمر در حال پیشرفت و انجام است.

فرماندار شهرستان خدابنده اتصریح کرد: همه روستاهای این شهرستان تولید کننده هستند و در تأمین امنیت غذایی نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

تاراسی ابراز داشت: ۱۰۷ روستای این شهرستان با مشکل تأمین آب آشامیدنی مواجه بوده و در ۴۰ روستا نیز شدت این مساله بالا است که دستگاه‌های اجرایی از جمله جمعیت هلال احمر نسبت به این مشکلات توجیه شده است.