شیراز- فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: بیش از یک هزار و ۷۰۰ صندوق قرض الحسنه بسیج سازندگی در استان راه اندازی شد که ۵۱۶ میلیارد ریال تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ یدالله بوعلی صبح شنبه در آئین بهره برداری از ۵ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی اجتماع محور و آئین آغاز عملیات اجرایی احداث ۵۰۰۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات گفت: ایجاد مشاغل مذکور محصول کار مشترک و نتیجه هم افزایی نهادها، بانک‌ها و ادارات استان است.

وی با اعلام اینکه بیش از ۳۶۰۰ این مشاغل در نیمه دوم سال گذشته در زمینه‌های مختلف راه اندازی شده است، افزود: در کنار تسهیلات بانک‌های عامل، توسعه صندوق قرض الحسنه بسیج سازندگی که به واسطه آورده اعضا و کمک خیرین فعالیت می‌کند؛ در این امر مؤثر بوده است.

سردار بوعلی در ادامه اضافه کرد: بیش از ۱۷۰۰ صندوق قرض الحسنه بسیج سازندگی در استان راه اندازی شده است که ۵۱۶ میلیارد ریال تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار داده است که در حدود ۳۰۰ میلیارد ریال آن در جهت ایجاد اشتغال بوده است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۶ و سیاست گذاری مرکز بیان کرد: تاکنون ۱۱ هزار و ۴۹۹ پرونده در همین راستا تشکیل شده است که بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ پرونده تأیید و ۲ هزار و ۱۷۱ پرونده نیز به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در اقدامی فراگیر احداث ۵۵۰ هزار نیروگاه خورشیدی را در سراسر کشور داریم که سهم استان در این طرح ۱۰ درصد معادل ۵ هزار نیروگاه است.