بیرجند- مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۰ پروژه فعال در حوزه کتابخانه ها در استان وجود دارد که اتمام آن‌ها نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حاجی، ظهر شنبه در نشست خبری پیرامون برنامه‌های هفته کتاب خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۱ روستای خراسان جنوبی دارای کتابخانه است، اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۸۴ باب کتابخانه داریم که ۱۱ کتابخانه مشارکتی است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار نسخه کتاب در مخازن کتابخانه های استان موجود است، اظهار کرد: خراسان جنوبی رتبه دوم از نظر عضویت در کتابخانه ها را در سطح کشور دارد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه رقم اعتبارات در نظر گرفته شده برای کتابخانه های استان به ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، گفت: همچنین در سال جاری ۱۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه‌های مربوط به نهاد کتابخانه های استان مصوب شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ پروژه فعال در حوزه کتابخانه ها در استان وجود دارد که اتمام آن‌ها که نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است، افزود: از این میزان اعتبار، ۱۵ میلیارد تومان برای کتابخانه مرکزی قاین و ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای ۱۹ پروژه استان پیش بینی شده است.

حاجی از معافیت مالیاتی خیران جهت کمک به احداث کتابخانه خبر داد و گفت: جایگزینی مجازات برای برخی از زندانیان در بحث کمک به ساخت کتابخانه و احداث کتابخانه برای نابینایان استان از جمله اقدامات انجام شده است‌.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۳۰ کتابخانه مجهز به اینترنت و چهار هزار و ۷۰۰ صندلی جهت مطالعه داریم، اظهار کرد: طی یکسال گذشته ۹۵ هزار جلد کتاب به ارزش چهار میلیارد تومان به کتابخانه های استان اهداشده است.