ایلام-نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به اینکه مرکز «پلاسماتراپی» در استان ایلام راه اندازی می شود، گفت:این مرکز نقش مهمی در توسعه توریسم درمانی در استان دارد.

سارا فلاحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدیرعامل شرکت پلاسمای سازمان انرژی اتمی به همراه مدیر کل پارلمانی این سازمان برای عقد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی به ایلام سفر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در این سفر بعد از جلسه با استاندار، مدیر عامل پلاسمای انرژی اتمی در بیمارستان شهید مصطفی خمینی به ارائه پیشرفت‌ها و توانمندی‌های سازمان انرژی اتمی در حوزه پزشکی و پلاسماتراپی در حوزه درمان توده‌های سرطانی و درمان زخم‌های بیماران دیابتی پرداخت و بعد از بازدید از بیمارستان رازی در محل استانداری با دانشگاه علوم پزشکی ایلام تفاهم نامه‌ای امضا شد.

فلاحی تصریح کرد: طبق مفاد تفاهم نامه مذکور شرکت پلاسمای سازمان انرژی اتمی به زودی در ایلام با تجهیزات لازم مستقر می‌شود و در حوزه تحقیقات و درمان توده‌های سرطانی و زخم‌های دیابتی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: استان ایلام بعد از استان البرز دومین استانی است که چنین تفاهم نامه‌ای را امضا می‌کند.

نماینده ایلام تاکید کرد: پلاسما درمانی یکی از مدرن ترین و کم هزینه ترین شیوه‌های درمانی است. ایجاد مرکز پلاسماتراپی در استان می‌تواند علاوه بر کمک به بیماران استان، در حوزه توریسم درمانی نیز ایلام را به یک قطب درمانی تبدیل کند.