امسال شاهد سیل های ویرانگر در پاکستان، آتش سوزی های گسترده جنگلی در آمریکا، خشکسالی در اروپا و شاخ آفریقا و دیگر بلایای طبیعی بودیم، موضوعی که به حاد شدن بحران کنونی غذا منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، العربی الجدید در گزارشی درباره اثرات مخرب تغییرات آب و هوایی آورده است: امسال شاهد سیل های ویرانگر در پاکستان، آتش سوزی های گسترده جنگلی در آمریکا، خشکسالی در اروپا و شاخ آفریقا و دیگر بلایای طبیعی بودیم، موضوعی که به حاد شدن بحران کنونی غذا منجر خواهد شد.

این رسانه می نویسد: تغییرات آب و هوایی به تشدید این بحرانها یا افزایش احتمال بروز آنها منجر خواهد شد. مردم در سراسر دنیا از تغییرات آب و هوایی رنج می برند و آثار آن در افزایش بیماری های تنفسی وقلبی نمایان شده است. همچنین مرگهای زودهنگام و نیز مشکلات روانی از جمله آثار تغییرات آب و هوایی است.

العربی الجدید در ادامه گزارش خود آورده است: آلودگی هوا در حال حاضر هفت میلیون نفر را سالانه می کشد. سازمان بهداشت جهانی احتمال می دهد که تغییرات آب و هوایی به مرگ هزاران نفر در فاصله سالهای ۲۰۳۰ تا ۲۰۵۰ به سبب سوء تغذیه، مالاریا، اسهال، گرمازدگی منجر شود. از این رو سازمان بهداشت جهانی، تغییرات آب و هوایی را بزرگترین تهدید جانی علیه بشریت قلمداد می کند.