گرگان- رئیس جهاد کشاورزی گلستان از آغاز واگذاری ۱۱۵ تراکتور دولتی به کشاورزان گلستانی خبرداد.

محمد برزعلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با پیگیری استانداری و جهاد کشاورزی موفق شدیم بعد از ۱.۵ سال توقف در واگذاری تراکتور در کشور، برای استان گلستان سهمیه بگیریم و امروز حدود ۱۱۵ سهمیه دریافت تراکتور به کشاورزان با تسهیلات بانک عامل واگذار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: میزان تسهیلات با توجه به نوع و مدل تراکتور انتخابی کشاورز متفاوت است و با سود ۱۵ درصد و بازپرداخت پنج ساله به کشاورزان متقاضی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: کشاورزان گلستانی از چندین ماه قبل برای دریافت تسهیلات تراکتور در بانک پرونده تشکیل داده بودند و در نوبت دریافت تراکتور بودند.

برزعلی گفت: به دلیل آنکه کمباین، یکی از ناوگان‌های اصلی برداشت محصولات زراعی است، در نظر داریم امسال تسهیلات با سود کم در اختیار کمباین داران گلستانی قرار دهیم تا بتوانند از این تسهیلات برای بازسازی و نوسازی کمباین‌ها استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اضافه کرد: گلستان در میان استان‌های کشور بالاترین ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی را دارد، ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در گلستان ۲.۸۳ اسب بخار در هکتار رسیده در حالی که میانگین کشوری آن ۱.۸۵ اسب بخار در هکتار است.