ارومیه -معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی گفت: امسال ۲۳۵ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است.

محمد اشرفی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهم برنامه‌ها و عملکرد شرکت آب منطقه‌ای استان در قالب اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی سال جاری اظهار کرد: در راستای مدیریت منابع آب‌های زیرزمینی در استان و کنترل برداشت بی رویه توسط چاه‌های غیرمجاز ۳۱ هزار و ۲۲۲ حلقه چاه فاقد پروانه بهره برداری در سطح استان شناسایی شده است که این چاه‌ها در انتظار تعیین تکلیف هستند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان ادامه داد: از چاه‌های فاقد پروانه شناسایی شده ۱۹ هزار و ۹۶۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده که انسداد آنها بر اساس اهداف سالانه ابلاغی طرح تعادل بخشی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به پر و مسلوب المنفعه کردن ۲۳۵ حلقه چاه غیرمجاز، اظهار کرد: اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره برداری چاه‌های مجاز در سطح استان به تعداد ۱۶۸۳ فقره، تجهیز چاه‌ها به ابزار اندازه گیری هوشمند (کنتور) به تعداد ۱۶۲ دستگاه در سطح دشت‌های استان و استقرار و تکمیل سامانه پایش و بانک اطلاعاتی (ساماب) منابع آب زیرزمینی بخش دیگری از اقدامات این شرکت در نیمه نخست امسال است.

اشرفی از استقرار و تقویت اکیپ‏‌های گشت و بازرسی از منابع آب در استان خبر داد و گفت: در این راستا نیمه نخست امسال به تعداد ۶۰ اکیپ صحرایی در سطح استان که ۵۰ اکیپ آن در حوضه آبریز دریاچه ارومیه فعالیت داشته اند مستقر شده اند.