سنندج-سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: با تأیید ستاد اجرایی انتخابات هیئت نظارت بر مطبوعات کشور «خبات ساعدی» به عنوان تنها نماینده کردستان در این دوره معرفی شد.

عیسی فلاحی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هر دو سال یک بار از بین مدیران مسئول رسانه‌های کشور یک نفر انتخاب شده و در هیئت نظارت بر مطبوعات کشور حضور پیدا می‌کند.

وی افزود: فراخوان ثبت نام و اعلام نامزدی مدیران مسئول نیز طی هفته‌های گذشته از طریق پیامک به تمامی مدیران مسئول رسانه‌های کشور و همچنین از طریق رسانه‌های مختلف اطلاع رسانی شد و در مجموع ۲ هزار و ۷۶۴ نفر واجد شرایط نامزدی و رأی دادن بودند که ۲۶ نفر این واجدین شرایط را کردستانی‌ها تشکیل می‌دهند.

فلاحی خاطرنشان کرد: پس از ثبت نام مدیران مسئول از استان‌های مختلف کشور از سوی دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات کشور شرایط احراز صلاحیت مدیران مسئول برای انتخابات نوزدهمین دوره بررسی شد و در نهایت ۲۵۸ نفر تأیید صلاحیت شدند.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: آقای خبات ساعدی مدیر مسئول ماهنامه فرهنگی اجتماعی کورده واری نیز به عنوان تنها نماینده رسانه‌های کردستان مراحل تأیید صلاحیت نامزدهای هیئت نظارت بر مطبوعات را طی نموده و مدیران مسئول رسانه‌های استان کردستان و دیگر استان‌های کشور می‌توانند با درج شناسه ۲۲۰۷ در روز بیست و نهم آبان ماه جاری از این فعال رسانه‌ای کردستانی حمایت نمایند.

وی افزود: انتخابات هیأت نظارت بر مطبوعات کشور برای تعیین نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها از ساعت ۱۰ صبح یکشنبه بیست و نهم آبان ماه در سامانه جامع رسانه‌های کشور و به صورت الکترونیک آغاز خواهد شد و تا ساعت ۱۴ همان روز ادامه خواهد داشت.