برنامه‌های «زنگ کتاب» به‌عنوان یکی از برنامه‌های فرهنگسرای گلستان در ایام هفته کتاب، برگزار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهنگسرای گلستان برنامه‌های خود در هفته کتاب و کتابخوانی را با شعار «هفته کتاب را مهمان فرهنگسرای گلستان باشید» تدارک دیده و همزمان با این هفته ۷ عنوان برنامه را با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می‌کند.

معرفی و بررسی کتاب «سازی و سوزی»

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی جلسه معرفی و بررسی کتاب «سازی و سوزی» نوشته شهلا معافی که در ژانر کودک و نوجوان نوشته شده است، در کتابخانه فرزانگان منطقه ۸ برگزار می‌شود.

این کتاب در ژانر کودک و نوجوان نوشته شده و تلاش دارد در قالب قصه و داستان، چند مفهوم ساده تربیتی را به کودکان منتقل کند. در این کتاب ۳ چهره خیالی به نام‌های «سوزی»، «سازی» و «شینیا» حضور دارند. سوزی و سازی دو خواهرند که داستان‌های آنان در این کتاب روایت شده است.

جلسه معرفی و بررسی کتاب «سازی و سوزی» روز پنج شنبه ۲۶ آبان از ساعت ۱۶ الی ۱۷ در کتابخانه فرزانگان برگزار می‌شود.

«زنگ کتاب» نواخته می‌شود

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ به مناسبت هفته کتاب، ویژه برنامه‌ای با عنوان «زنگ کتاب» است. در این برنامه تیمی از کتابخانه گلستان به مدارس منطقه ۸ مراجعه کرده و در قالب یک کلاس آموزشی، کارگاه‌هایی به‌منظور آموزش روش‌های مطالعه، فن بیان، معرفی کتاب، نقد و بررسی کتاب، داستان نویسی، مهارت‌های اجتماعی، قصه‌گویی، نمایش خلاق، مسابقه کتابخوانی و … برگزار می‌کند.

دانش‌آموزان کتابدار می‌شوند

همزمان با هفته کتاب، برنامه فراگیر «کتابدار شو» در سطح شهر تهران برگزار می‌شود و فرهنگسرای گلستان نیز مجری این برنامه در منطقه ۸ تهران است. این برنامه، ویژه دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۶ ساله بوده و طی آن از دانش‌آموزان مدارس منطقه ۸ دعوت می‌شود تا با حضور در کتابخانه گلستان، از بخش‌های مختلف آن بازدید کنند. این بازدید شامل بخش‌های مختلف کتابخانه و خدمات آن است و نوجوانان را با فعالیت یک کتابدار بیشتر آشنا می‌کند.

کتاب‌ها در شهر می‌چرخند

طرح «کتاب در گردش» برنامه دیگری است که به همت فرهنگسرای گلستان و به مناسبت هفته کتابخوانی برگزار می‌شود. این برنامه با هدف تشویق عموم مردم به کتابخوانی و مطالعه و دست به دست شدن کتاب‌ها در بین شهروندان برگزار می‌شود و طی آن از عموم علاقه‌مندان به یار مهربان دعوت می‌شود تا کتاب‌های مطالعه شده خود را به دوستان و یا نزدیکان خود هدیه دادند و آنان نیز بخواهند چنین کاری را تکرار کنند.

تکرار این اتفاق باعث می‌شود تا کتاب‌های زیادی در سطح شهر بین شهروندان دست به دست شده و عموم جامعه به خواندن کتاب‌های جدید تشویق شوند. همچنین مسابقه کتابخوانی "دانش و زندگی" برنامه دیگری است که به مناسبت هفته کتاب ویژه علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

بازدید گروهی دانش آموزان از کتابخانه گلستان، عضوگیری رایگان کتابخانه، بخشودگی جرایم دیرکرد امانت کتب برای تمامی اعضا و … از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای گلستان به شمار می‌رود.