اردبیل- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و به همت یکی از نویسندگان استان اردبیل، کتاب «قاسمیان زمان» در این استان رونمایی شد.

علی واحد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در این کتاب نویسنده سعی کرده تا خاطرات ۴۰ شهید ۱۳ ساله استان اردبیل را به قلم کشیده و تصاویری از این شهدا را در این مجموعه منتشر کند.

وی تصریح کرد: «یوسف بدرزاده» نویسنده این کتاب خود از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که با قلم روان و بلیغ خود توانسته خاطرات این شهدای نوجوان را قلم‌فرسایی کرده و زمینه آشنایی نسل جدید و آینده را با چنین اسطوره‌های جهاد، شهادت و مقاومت فراهم کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل همه ساله با تولید ۱۵ تا ۲۰ کتاب فاخر در این حوزه سعی می‌کند تا به مقام ایثارگران و جهادگران ادای احترام کند که امسال نیز بخشی از آثار در مناسبت‌های گذشته رونمایی شده و تعدادی از آثار نیز تا پایان امسال در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

واحد افزود: استان اردبیل به وجود شهدای شاخص و ممتاز به ویژه در گروه سنی نوجوانان نظیر شهید مرحمت بالازاده افتخار می‌کند که از او به عنوان فهمیده ثانی یاد می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نوجوانان ما با راهنمایی پدران و مادران و همچنین معلمان و مربیان در مدارس باید با زندگینامه این گنجینه‌های جهاد و شهادت بیشتر آشنا شده و در پیمودن راه این شهدای والامقام جدیت از خود نشان دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل اضافه کرد: در شرایطی که کشور ما با هجمه‌های فرهنگی و رسانه‌ای بیگانگان روبه‌رو است و در قالب مطالب و مضامین مختلف دشمن سعی می‌کند ذهن جوانان و نوجوانان ما را مخدوش کند، شایسته است با تولید و انتشار چنین مجموعه‌هایی در مسیر دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی شایسته و درست حرکت کنیم.

به گفته وی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از ۶ عنوان کتاب فاخر در حوزه‌های مختلف رونمایی شد که کتاب «قاسمیان زمان» خاطرات ۴۰ شهید ۱۳ ساله اردبیل به روایت «یوسف بدرزاده» نیز از جمله آثار فاخر رونمایی شده بود.