گرگان- امام جمعه گرگان با اشاره به نقش‌آفرینی مستقیم آمریکا، اسرائیل، برخی کشورهای اروپایی و آل سعود در بروز اغتشاشات اخیر کشور، گفت: جبهه استکبار به دنبال سوریه سازی در ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: ریشه اغتشاشات و ناآرامی های اخیر، خارج از کشور بوده و با حمایت ویژه آمریکا، اسرائیل، برخی کشورهای اروپایی و آل سعود آدم کش این اتفاقات رقم می خورد.

امام جمعه گرگان افزود: وجود برخی مشکلات و تنگناها سبب شده تا جبهه استکبار روی این مباحث موج سواری کند و تحرکات اخیر را به سمت و سویی که اهداف خودش را محقق کند، بکشاند.

وی ادامه داد: با همت همه نیروهای انتظامی و نظامی و امنیتی و با همراهی مردم پروژه سوریه سازی در ایران ناکام خواهد ماند.

نورمفیدی به سفر نماینده رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه آیت الله خامنه ای سابقه حضور در این استان مرزی کشور را داشتند به درستی از مشکلات و تنگناهای مردم منطقه آشنا و یک الفت و رابطه عاطفی با شیعه و سنی منطقه دارند.

امام جمعه گرگان بیان کرد: پس از اتفاقات هفته های گذشته در سیستان، رهبر معظم انقلاب نماینده خویش را به این استان اعزام کرده تا موارد و اتفاقات به صورت دقیق بررسی شود.

وی گفت: براساس منویات رهبری مقرر است همه جوانب این اتفاقات به صورت دقیق بررسی و ضمن دلجویی و تفقد از افراد آسیب دیده بیگناه با افرادی که احتمالاً قصوری داشتند و البته افرادی که موجب شعله ورتر شدن اغتشاشات در منطقه شدند، برخورد شود.