دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از قول مساعد دولت برای پیگیری مشکلات معیشتی کتابداران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در گفتگو با برنامه تقاطع فرهنگ رادیوگفتگو با اشاره به توجه ویژه رئیس جمهور به کتاب و کتابخوانی گفت: طی جلسه با آقای رئیسی فرصتی دست داد تا از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی صحبت و مشکلات بازگو شود.

وی معیشت کتابداران را از نکات مورد نظر رئیس جمهور برشمرد و تاکید کرد برای پیگیری و حل و فصل این مشکلات، قول مساعد داده شده است.

رمضانی همچنین لزوم بهره مندی از این ظرفیت دولتی در کنارِ کمیسیون فرهنگی مجلس را متذکر شد و گفت: اثرات این حرکت باید به کتابداران و مردم برسد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور این فرصت را به منظور توجه همه جانبه و جزئی به مسئله کتاب و کتابخوانی در کشور مغتنم شمرد و افزود: سال‌ها فرصت حضور مقام عالی دولت در چنین جلساتی فراهم نمی‌شد و امسال رئیس جمهور در جریان مسائل پیش روی نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گرفت.

رمضانی از برنامه ریزی‌ها در هفته کتاب هم سخن گفت و افزود: شاهد افتتاح ۱۷ کتابخانه جدید بودیم و ۱۶ کتابخانه هم که بنای مناسبی نداشتند، ضمن جابجایی مجدداً بازگشایی شدند.

وی با اشاره به ادامه دار بودن پویش کتاب دستت چیه در طول سال اظهار کرد: هدف اصلی این پویش، تبدیل شدن کتاب به یک دغدغه در کشور است و الحمدلله استقبال در هفته کتاب خوب بود ولی برای اظهار نظر درباره استقبال در ادامه مسیر، زود است. امیدوارم این پویش در آینده مورد استقبال مردم واقع شود و کتابخوانی در کشور بهتر و منسجم‌تر پیش رود.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: مطرح شدن موضوع کتاب و کتابخوانی یکی از دغدغه‌های ماست و لذا شخصیت‌های اثرگذار در جامعه –شامل چهره‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مردم- آخرین کتابی که مطالعه کردند را در ۱۰۰ ثانیه به دیگران معرفی می‌کنند و این فیلم در قالب پویش کتاب دستت چیه با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شود. برای پیشبرد موضوع کتابخوانی در جامعه، این مهم باید به امری فراگیر در جامعه بدل شود و این پویش در همین راستا برگزار شده است.

رمضانی در پایان گفت: کتابخانه‌های روستایی یکی از مؤثرترین حلقه‌ها در چرخه خدمت رسانی هستند؛ البته کتابخانه‌های سیار همین روند را دنبال می‌کنند.