اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ‌دانش‌آموزان در مدارس استان اردبیل با فرهنگ صحیح مصرف گاز و رعایت موازین ایمنی بهتر و بیشتر آشنا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌اله صفری عصر یکشنبه در آیین امضای تفاهمنامه همکاری شرکت گاز و آموزش و پرورش با رویکرد فرهنگسازی و مصرف ایمن و بهینه گاز در مدارس اظهار کرد: ما باید مصرف درست گاز و حامل‌های انرژی را از مدارس به ویژه مقطع ابتدایی و متوسطه اول شروع کنیم تا به تدریج دانش‌آموزان با ارزش و اهمیت این ذخایر انرژی پاک و سالم بیشتر آشنا شوند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در کشور ما مصرف حامل‌های انرژی بسیار بالا است و ضرورت دارد با نگاه درست و همراهی خانواده‌ها، فرزندانمان را بیشتر با فرهنگ درست مصرف و تأثیرپذیری آن در پاسداشت سرمایه‌های ملی آشنا کرده و در این زمینه نوعی مسئولیت‌پذیری را برای فرزندانمان بیاموزیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۵۰ مدرسه در قالب ۱۲ هزار کلاس درس از ظرفیت خوبی برای ترویج و آموزش مصرف درست و ایمن گاز برخوردار هستند که بهتر و شایسته می‌توانیم در این زمینه همکاری نزدیکی را با شرکت گاز انجام دهیم.

صفری افزود: در کنار استفاده از برنامه‌های آموزش و پرورش، با اجرای مسابقات مقاله‌نویسی، انشاء و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری، دانش‌آموزان را به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌توانیم با فرهنگ درست مصرف در حوزه انرژی گاز و حتی برق و سایر منابع مورد نیاز کشور آشنا کنیم.

وی با قدردانی از همکاری خوب شرکت گاز استان در رایگان کردن مصرف گاز مدارس و همکاری‌های نزدیک برای تقویت نظام آموزش در این حوزه خاطرنشان کرد: در این زمینه اقدامات خوبی در کتاب‌های درسی با نگاه درست و واقع‌بینانه در مصرف انرژی‌ها انجام شده و امیدواریم به صورت استانی و منطقه‌ای نیز بتوانیم از ظرفیت آموزش‌های تأثیرگذار استفاده کنیم.

در این نشست مدیرعامل شرکت گاز استان نیز با اشاره به ضرورت فرهنگسازی مصرف ایمن و بهینه گاز در بین دانش‌آموزان و نسل آینده اضافه کرد: دانش‌آموزان پایه ششم به عنوان همیاران گاز با دماسنج، کنترل دمای خانه و واحدهای آموزشی را انجام می‌دهند تا دانش‌آموزان بیشتر با دمای رفاه و کاهش مصرف انرژی‌ها آشنایی پیدا کنند.

میر سعید سید متین بیان کرد: برای جلوگیری از آتش‌سوزی و یا مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی آموزش‌های مستمر در بین شهروندان به ویژه دانش‌آموزان آغاز شده تا ما بتوانیم کمترین خسارت را در این حوزه شاهد و ناظر باشیم.