گرمی- فرماندار شهرستان گرمی گفت: سد «کله‌سر» با طراحی مناسب و پشتوانه تأمین منابع آب، احداث و عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مولایی عصر یکشنبه در جریان بازدید از عملیات احداث سد «کله‌سر» اظهار کرد: بعد از گذشت ۱۵ سال که تأمین زمین و شروع عملیات اجرایی سد «کله‌سر» را در گرمی شاهد بودیم و به دلایل مختلف اجرای آن با تأخیر و تعلل روبه‌رو شد، از سرگیری عملیات اجرایی این پروژه با طراحی جدید امیدواری را برای تکمیل این پروژه آبی، خاکی به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: این پروژه با ۲۱ درصد پیشرفت و با انجام مطالعات جدید، اجرایی و عملیاتی خواهد شد تا بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی مستعد منطقه و روستاهای پایین‌دست از منابع آب این سد استفاده کنند.

فرماندار شهرستان گرمی با قدردانی از نماینده مردم گرمی در مجلس برای پیگیری احداث این سد و از سرگیری عملیات اجرایی آن گفت: وزیر نیرو قول مساعد داده تا با تأمین اعتبار مورد نیاز و با توجه به شرایط خشکسالی منطقه، تکمیل این سد به سرعت انجام شود تا شرایط کشت و زرع و تأمین آب روستاییان اطراف این سد را شاهد باشیم.

مولایی افزود: با اعتبار اولیه ۲ میلیارد تومان احداث این سد با اتمام عملیات ژئوتکنیک آغاز می شود تا در سال آینده بتوانیم فاز اول این پروژه را تکمیل و بهره‌برداری از آن را آغاز کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهرستان گرمی از مناطق مستعد برای احداث و تکمیل سدهای کوچک و بزرگی است تا با تأمین منابع مورد نیاز، این شهرستان در تأمین آب بخش شرب و کشاورزی به خودکفایی رسیده که انتظار می‌رود با بهره‌برداری کامل از سد عمارت و سایر سدهای منطقه، بتوان منابع آب پایدار را برای اهالی تأمین کرد.

فرماندار شهرستان گرمی بیان کرد: طرح جامع تأمین منابع آب بخش شرب و کشاورزی در این شهرستان تدوین شده است تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود بتوان در این زمینه اقدامات مؤثر با همراهی شرکت آب منطقه‌ای انجام داد.