مشهد ـ رئیس سازمان بسیج علمی وپژوهشی کشور گفت: نقشه راه بسیج علمی کشور تدوین و ابلاغ و در افق بلند مدت، ۲ برنامه ۵ ساله پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی رحیمی ظهر سه شنبه در همایش جهادگران علم و فناوری خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: با هدف ایجاد تغییر و تحول در حوزه دانش بنیان چهل سال دوم انقلاب، نقشه راه بسیج علمی کشور هم تدوین و ابلاغ و در افق بلند مدت، ۲ برنامه ۵ ساله پیش بینی شده است که بتوانیم از این مسیر قبل از سال ۱۴۴۰ به مرجعیت علمی دست یابیم.

رئیس سازمان بسیج علمی وپژوهشی کشور در ادامه بیان کرد: بیش از ۸ هزارشرکت دانش بنیان در این سازمان شناسایی و هدف گذاری شده است که سالانه بیش از هزار و ۵۰۰ طرح فناورانه مورد حمایت بسیج قرارمی گیرد.

وی گفت: فعالیت علمی و پژوهشی در ۲۱ استان کشور آغاز و تا کنون هزار نیاز فناورانه کشف شده است.

رحیمی ادامه داد: در هفت ماه گذشته بیش از ۹۷۰ طرح فناورانه استانی و ۲۰ طرح فناورانه نوظهور مورد حمایت قرارگرفته است.

رئیس سازمان بسیج علمی وپژوهشی کشور در ادامه اظهار کرد: اولویت نخست ما عرصه علم و فناوری است و برای رسیدن به مرجعیت علمی باید در عرصه‌های مختلف بویژه دانش‌بنیان فعالیت خود را تقویت کنیم.

وی گفت: باید علمی که خواستگاه آن اساس و مبانی ایرانی و اسلامی داشته باشد را تولید کنیم.

رحیمی افزود: فناوری که خواستگاه آن فلسفه غرب باشد ما را به تمدن نوین اسلامی و مرجعیت علمی نمی‌رساند. وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند محتوایی را تولید کند که متعلق به خود ما باشد و بر اساس آن پایه‌ریزی و حرکت کنیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با بیان اینکه دشمن می‌خواهد جلو پیشرفت ما را بگیرد، افزود: آنان در مقالات خود در سال ۲۰۰۵ نوشتند که ایران دنبال مرجعیت علمی در جهان است و راه مقابله با ایران این است که اغتشاشات را در مراکز دانشگاهی و علمی این کشور توسعه دهیم. تشدید تحریم‌ها از دیگر مواردی است که در آن سال علیه ایران تاکید کردند.