بوشهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: عدالت در پرداخت‌های نظام سلامت استان بوشهر رعایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ملکی زاده صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستورالعمل پرداخت کارانه گروه پرستاری شاغل در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی و شیوه باز توزیع آن در آبان ماه سال جاری از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ابلاغ‌شده ولی مقررشده است پرداختی اولیه به همکاران کادر پرستاری فعلاً در قالب علی‌الحساب سه ماهه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اعتبار علی‌الحساب پرداختی با توجه به بخشنامه ابلاغی معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و بر اساس میانگین سه ماهه آخرین کارانه پرداختی ضربدر ضریب ۲.۲ جهت مشمولین قانون مربوطه و پرداخت به مدیران پرستاری، سوپروایزرها و سرپرستاران بیمارستان‌ها نیز با ضریب ۱.۲ دهم تا ۱.۶ پرستاران همان مرکز انجام خواهد شد.

ملکی زاده افزود: محاسبات اولیه در همه بیمارستان‌های دانشگاهی استان بوشهر انجام و اعتبار هر بیمارستان نیز به‌حساب مرکز مربوطه واریز شده و طی هفته جاری به‌حساب همکاران کادر پرستاری مشمول واریز خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: بر اساس قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری سهم سازمان‌های بیمه‌گر پایه برای بسته خدمات و مراقبت‌های پرستاری، در بخش بستری و بستری فوریت‌های پزشکی (اورژانس) ۹۰ درصد و در بخش سرپایی ۷۰ درصد تعیین شده است.

وی اظهار داشت: امیدواریم با اجرای تعرفه‌های پرستاری در مراکز، به سمت اجرای عدالت در پرداخت‌های نظام سلامت حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: اعتبار پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی که در بودجه ۱۴۰۱ برای اجرای قانون تعرفه‌های پرستاری علاوه بر مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از قبل که برای اجرای تعرفه گذاری برای کل کشور در نظر گرفته شده بوده نیز مصوب شده است.