همدان_مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کشت گیاه سورگوم در این استان خبر داد و گفت: در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰معادل ۳۲ هکتار گیاه علوفه‌ای سورگوم در همدان کشت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بایگانه چهارشنبه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: گیاه علوفه‌ای سورگوم که از ارقام اصلاح شده است در شهرستان‌های ملایر، بهار، اسد آباد به صورت الگویی کشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: همچنین در سال زراعی آینده سورگوم دانه‌ای در برنامه توسعه کشت گیاهان علوفه‌ای جدید مد نظر است.

وی تصریح کرد: این گیاه به دلیل مقاوم بودن به خشکی به شتر گیاهان زراعی معروف است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و برنامه الگوی کشت سازمان جهاد کشاورزی اقدام به کشت محصولات کم آب بر از جمله سورگوم شده است.

بایگانه اظهار کرد: این محصول اوایل خرداد ماه کشت می‌شود و تا ۳ چین می‌توان برداشت کرد و از هر هکتار حدود ۴۰ تن علوفه برداشت می‌شود و برای هر هکتار ۱۵ تا ۲۵ کیلو بذر نیاز است.

وی در پایان گفت: سورگوم شباهت زیادی به ذرت دارد و از آن می‌توان به صورت سیلویی در خوراک دام و از دانه سورگوم برای تغذیه طیور استفاده کرد، همچنین این گیاه می‌تواند نقش مهمی در عدم وابستگی به واردات نهاده‌های دامی داشته باشد.