زاهدان- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جبران خسارت سیل بین دستگاه های مرتبط توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا شهرکی گفت: میزان خسارت وارده در حوادث طبیعی سیستان و بلوچستان نظیر سیل، طوفان گرد و خاک، خشکسالی و کم آبی در نیمه نخست امسال بیش‌از هشت هزار میلیارد تومان برآورد شده که برای جبران، بیش‌از ۱۲۷ میلیارد تومان بعد از تصویب در هیئت دولت به استان ابلاغ و در شورای برنامه ریزی استان بین دستگاه‌های آسیب دیده توزیع شد.

وی افزود: بیشترین خسارت مونسون در سیستان و بلوچستان به اداراتی نظیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال و جنوب سیستان و بلوچستان، جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها اختصاص دارد که پیگیر هستیم بقیه اعتبارات این بخش هر چه سریع‌تر اختصاص پیدا کند.

وی یادآور شد: در بارندگی مونسون امسال تعداد قابل توجهی از منازل مسکونی دچار خسارت شد که کار بازسازی آنها به زودی آغاز می‌شود.

شهرکی گفت: خسارت قابل توجهی نیز به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان وارد شد که به منظور جبران این خسارت‌ها علاوه‌بر بخشش جرایم دیرکرد پرداخت تسهیلات، به کشاورزان خسارت دیده تسهیلات ارزان قیمت با سود کم پرداخت می‌شود.