بیله‌سوار- فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: لازم است با توجه به وسعت حوزه منابع طبیعی شهرستان نیروی انسانی برای حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، صاحبعلی اصغری عصر شنبه در نشست با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار کرد: لازم است با توجه به وسعت حوزه منابع طبیعی شهرستان نیروی انسانی برای حفاظت از این منابع طبیعی و اراضی ملی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تخریب و از بین بردن منابع طبیعی بزرگترین ظلم در حق نسل‌های آینده است، افزود: باید از تمام ظرفیت لازم برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست استفاده کرد و به سودجویان و متخلفان اجازه تصرف و تخریب نداد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: فرهنگ سازی در خصوص منابع طبیعی و حفظ منابع گیاهی و خاکی باید در اولویت قرار گیرد و اگر از منابع طبیعی به نحو احسن و درست استفاده کنیم می‌توانیم امانتدار خوبی برای نسل آینده باشیم.

محمود قلی زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این نشست از قلع و قمع ۴۰ هکتار احداث بنا در ۴۴ فقره پرونده خبر داد و افزود: علاوه بر این ۲۰۸ فقره پرونده به مساحت ۲ هزار هکتار از اراضی ملی که توسط سودجویان در حال تخریب بود شناسایی و پرونده تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به طور شبانه‌روزی، ضمن مقابله با سوداگران و متعدیان به اراضی ملی هرگونه تخریب و تصرف عدوانی به عرصه‌های مذکور را احصا و مراتب را طی تشکیل پرونده تخلف، به مرجع قضائی ارجاع می‌دهد.