خرم‌آباد- استاندار لرستان با اشاره به پیشرفت ۵۵ درصدی مصوبات سفر دولت به استان، آخرین خبرها و جزئیات پروژه سد «معشوره» و راه‌آهن را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان، اظهار داشت: در آذر ماه سال گذشته در همین ایام در حال برگزاری جلسات پیش سفر هیئت دولت به استان لرستان بودیم و در ۱۹ آذرماه سال گذشته سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان لرستان انجام پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه تقریباً یک سال از این سفر سپری شده است، گفت: ره آورد این سفر تصویب ۱۷۵ طرح و پروژه بود که در اجرای مصوبات در معدل بالغ بر ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده و حدود ۱۳ مورد نیز تکمیل ۱۰۰ درصدی داشته اند.

استاندار لرستان، افزود: بالغ بر ۱۶ مورد جزو پروژه‌های بزرگ استان محسوب می‌شوند که بالغ بر ۸۵ الی ۹۰ درصد پیشرفت داشته اند و پیش‌بینی می‌کنیم این موارد تا پایان سال ۴۰۱ به نتیجه برسند.

زیویار، گفت: با توجه به اینکه در آستانه سفر معاون رئیس جمهور به استان لرستان هستیم و ممکن است این موضوع پیش زمینه‌ای برای سفر دور دوم هیئت دولت به استان لرستان باشد به همین علت امروز مروری بر پیشرفت پروژه‌های عمرانی و بررسی تکمیل واحدهای تولیدی داشتیم که دست اندرکاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی، گزارشی در قالب یک جلسه سه ساعته ارائه کردند و طبق همین گزارش اکثر پروژه‌ها پیشرفت مطلوبی دارند.

وی با اشاره به اجرای دو ابر پروژه که رئیس جمهور به مردم لرستان وعده دادند، گفت: در زمینه ساخت سد «معشوره» و اجرای محور راه آهن دورود- خرم آباد- پلدختر - اندیمشک، علی رغم تمام محدودیت‌ها و مشکلاتی که در بحث فروش نفت و تحریم‌هایی که به صورت ظالمانه به کشور تحمیل شده‌اند، خوشبختانه دولت مصمم به اجرای دو ابر پروژه ساخت سد «معشوره» و ساخت محور راه آهن درود، خرم آباد، پلدختر و اندیمشک است.

استاندار لرستان، تصریح کرد: اعتباری که برای اجرای پروژه راه آهن لرستان در نظر گرفته شده است در طول انجام پروژه‌های عمرانی استان بی نظیر است که عدد و رقم آن را موکول می‌کنیم به حضور یکی از مقامات رسمی کشور که ممکن است رسماً بازدیدی از روند اجرای این پروژه داشته باشد.

زیویار، افزود: در صدد هستیم که با تخصیص اعتبار مورد نظر که ابلاغ شده و رقم آن ۱۰ برابر اعتبارات بودجه‌ای استان است موضوع را به جد پیگیری کنیم.

وی در خصوص پیشرفت سد «معشوره» گفت: خوشبختانه این پروژه در حال اجرا است و علی رغم محدودیت‌ها و مشکلات موجود، پروژه دنبال می‌شود و مجری آن قول داده است که با اتمام فراز بند سد، پیشرفت آن از پنج درصد به حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد برسد.