زنجان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نگاه به چاپخانه‌ها صنعتی نیست و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، امر الله حسنی ظهر چهارشنبه در یازدهمین دوره جشنواره صنعت چاپ استان زنجان، گفت: ایجاد ارتباط بین بخشی بین چاپخانه، کتابخانه، نشر، روزنامه و هفته‌نامه کار حداقلی است که می‌توانیم انجام دهیم.

وی ابراز داشت: در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با هزار مجموعه در ارتباط هستیم که هر کدام پتانسیل‌هایی دارند که باید آن‌ها را احصا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: اقتصاد فرهنگ در دنیا حرف اول را می‌زند و کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر کار می‌کنند.

حسنی تاکید کرد: نگاه به چاپخانه‌ها نگاه صنعتی نیست و نگاه فرهنگی است، فرهنگ در جامعه ما در نگاه چندم قرار داشته و بعضی اوقات نگاهی نیست.

وی با اشاره به اینکه در داخل خود استان هنرمندان زیادی در حوزه‌هایی همچون انیمیشن، سینما، تئاتر و … حضور دارند، ابراز داشت: هنرمندان حرف برای گفتن دارند ولی دیده نشده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: متأسفانه در بین بودجه‌هایی که امده فرهنگ و هنر فراموش شده است.

در ادامه مراسم رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان زنجان تصریح کرد: اتحادیه استان زنجان با حضور ۲۵۰ نفر فعال در حوزه چاپ دیجیتال، بنر، افست، فروشندگان کارت دعوت، مهرسازی، چاپ سیلک و… مشغول فعالیت است.

حسین ندرلو تصریح کرد: بحث معافیت مالیات حداکثر ۵ نفر در کارگاه‌های جدید اجرا نمی‌شود و کسانی که می‌خواهند وارد این عرصه شوند و کارگاه تشکیل دهند از این معافیت‌ها محروم هستند.

وی افزود: فراخوان انتخابات اتحادیه‌های صنفی در سه مرحله اجرا می‌شود که متأسفانه در سه مرحله گذشته فراخوان به حدنصاب نرسیدیم و همین امر سبب شد اتحادیه چاپخانه‌داران با اتحادیه عکاسان ادغام شده است.