در حالی‌که برخی از شهروندان منطقه یک تهران از نحوه خدمات‌دهی شهرداری در روز برفی پایتخت گلایه دارند، شهردار منطقه یک مدعی است که نیروهای خدمات شهری از شب گذشته آماده‌باش بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته بود که پدرام قودجانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به صدور هشدار زرد مدیریت بحران برای احتمال یخبندان در تهران گفت: هشداری که از سوی سازمان هواشناسی صادر شده، برای کل استان تهران است و بر همین اساس دو سامانه فعال برای استان تهران پیش‌بینی شده است.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: بروز یخبندان که اغلب در مناطق شمالی استان تهران است، تبعاتی همراه خواهد داشت و احتمال یخ‌زدگی لوله‌ها و مخازن آب در مناطق شمالی استان تهران وجود دارد و بر همین اساس ضرورت دارد اقدامات لازم از سوی شهروندان صورت گیرد.

با توجه به هشدار صادره از سوی سازمان هواشناسی و اظهارات رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان مدیریت بحران شهر تهران، انتظار از شهرداری تهران و به‌طور خاص شهرداری مناطق شمالی شهر این بود که اقدامات لازم را در جهت شن‌پاشی معابر و برف‌روبی انجام دهد.

اما با این حال از صبح امروز شهروندان مناطق شمالی تهران و به‌طور خاص منطقه یک شهرداری تهران در تماس با خبرگزاری مهر از نحوه خدمات‌دهی شهرداری در شن‌پاشی معابر و برف‌روبی گلایه کردند و مدعی شدند که حتی معابر اصلی نیز شن‌پاشی و برف‌روبی نشده است.

تصویر ارسالی از شهروند خبرنگار پیرامون وضعیت بلوار سوهانک

در همین راستا؛ سید مهدی صباغ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: نیروهای خدمات شهری شهرداری منطقه یک از ساعت چهار صبح در خیابان‌ها و معابر اصلی حضور دارند و مشغول شن‌پاشی و انجام اقدامات لازم هستند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که شن‌پاشی از سوی شهرداری صرفاً در معابر اصلی انجام می‌شود و در معابر فرعی نیز با استفاده از کیسه‌ها و مخازن شنی که از قبل در هر کوچه تعبیه شده، شن‌پاشی توسط خود شهروندان انجام خواهد شد.

شهردار منطقه یک تهران با بیان اینکه تمامی نیروهای نواحی و پیمان‌کاران برف‌روبی از شب گذشته آماده‌باش بودند، اظهار کرد: نمک‌پاشی مکانیزه با استفاده از ماشین‌آلات انجام شده و خوشبختانه در هیچ نقطه‌ای گرفتاری و مسدودی نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بارش سنگین برف در ارتفاعات منطقه یک، شهرک قائم، شهرک محلاتی و تا حدودی ولنجک بوده است، اظهار کرد: در بقیه نقاط منطقه بارندگی، بیشتر برف‌آب بوده است.

صباغ عنوان کرد: منظور از معابر فرعی کوچه‌های بن‌بستی است که امکان تردد خودروهای سنگین داخل آن‌ها وجود ندارد و بر همین اساس شن‌پاشی در این معابر باید توسط شهروندان با استفاده از کیسه‌های شن تعبیه شده انجام شود.