سقز- فرماندار سقز از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای کمک به انجمن های مرتبط با افراد دارای معلولیت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در جمع افراد دارای معلولیت شهرستان سقز با اشاره به توجه دولت و به ویژه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امور افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت‌های قانونی برای رفع دغدغه‌های این قشر عزیز، بهره گرفته شود.

فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه، یکی از دغدغه‌های جدی افراد دارای معلولیت، مناسب سازی محیط‌های عمومی است، اظهار داشت: از محل اعتبارات شهرستانی، مبالغ قابل توجهی برای مناسب سازی و همچنین ۲۰ میلیارد ریال برای بهزیستی جهت کمک به معلولان و انجمن‌ها در نظر گرفته شده است.

توان، روحیه مطالبه گری افراد دارای معلولیت به ویژه هیئت مدیره جامعه معلولان را ستود و اظهار داشت: برای رفع مشکلات ساختمان در دست احداث این انجمن تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی با تقدیر از تلاش و عزم راسخ افراد دارای معلولیت در مسابقات علمی، هنری، فرهنگی و ورزشی، افزود: این موارد نشان دهنده ظرفیت این قشر در شهرستان و بیان این مهم است که معلولیت، محدودیت نیست.

وی یکی دیگر از اولویت‌های افراد دارای معلولیت را مسکن و قانون سه درصد اشتغال برشمرد و افزود: از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این موارد بهره خواهیم برد.

در این برنامه، رئیس اداره بهزیستی شهرستان سقز هم اظهار داشت: در شهرستان سقز سه هزار و ۱۰۰ نفر افراد دارای معلولیت شناسایی شده اند که دو هزار و ۲۲۲ نفر از آنان مستمری بگیر و تحت پوشش هستند.

سید منصور حیدری، مناسب سازی و دسترس پذیری اماکن عمومی را از دغدغه‌های مهم افراد دارای معلولیت برشمرد.