بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به عدم تناسب تعداد قضات و حجم پرونده های ورودی در حوزه قضایی سملقان، گفت: باید کادر قضائی در دادگاه عمومی این بخش تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی زاده صبح دو شنبه در حاشیه بازدید از حوزه قضائی مانه و سملقان، اظهار کرد: ساختارها و امکانات این حوزه قضائی باید افزایش یابد و از این طریق یقیناً تکریم مراجعان و شاخص‌های عملکردی بهبود خواهند یافت.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: وقتی زمینه‌های لازم برای ارائه خدمات شایسته در یک مجموعه سازمانی فراهم باشد حفظ کرامت مراجعین در مناسبات اداری به بهترین شکل تجلی خواهد یافت و موجبات انجام امور نیز تسهیل و رضایت نسبی و اعتماد عمومی به دستگاه قضائی افزایش می باید.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به عدم تناسب تعداد قضات رسیدگی کننده به پرونده‌ها با حجم بالای کار در حوزه قضائی سملقان، خاطرنشان کرد: باید کادر قضائی در دادگاه عمومی این بخش تقویت شود و قطعاً این موضوع در دستور کار و اولویت اقدام و عمل ما خواهد بود.

وی افزود: با تکمیل کادر قضائی و ساماندهی روال و فرایند کار در دادگاه عمومی بخش سملقان و به علاوه تقویت زمینه‌های صلح و سازش شاهد کاهش حجم ورودی و موجودی پرونده‌ها در این حوزه قضائی خواهیم بود.

ملاحظه تعدادی از پرونده‌های زندانی دار، جریانی و مختومه و ارائه تذکرات لازم به متصدیان مربوطه، ساماندهی وضعیت بایگانی راکد و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از جمله نکات و بایسته‌های مؤکد رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در این بازدیدها به شمار می‌رفت.