ارومیه - دبیر کارگروه قرارگاه فرهنگی شمال آذربایجان غربی و امام جمعه چالدران گفت: جهاد تبین مهمترین موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری است که ائمه جمعه شمال استان باید برای تحقق آن تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی محمد زاده عصر دوشنبه در نشست ائمه جمعه و اعضای قرارگاه فرهنگی شمال استان، جوانان را بزرگترین افتخار و سرمایه‌های انسانی ایران اسلامی دانست و افزود: جوانان ایران اسلامی همیشه به عنوان پیش قراولان مبارزه با استکبار در برابر زیاده خواهی دشمنان ایستاده و خواهند ایستاد.

وی بررسی راه‌های توسعه فرهنگ علوی و فاطمی در بین خانواده‌ها و جامعه را از دیگر موضوعات مهم و اولویت دار این قرارگاه تا پایان امسال اعلام کرد.

حجت الاسلام امیر عبدول مدیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان نیز در این جلسه گفت: این نشست هفتمین نشست مسئولان قرارگاه فرهنگی شمال استان است که با حضور ائمه جمعه برگزار می‌شود تا در خصوص عملیاتی شدن اهداف جهاد تبیین و فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و احصای مشکلات استانی و دستیابی به یک خط مشی مشترک بحث و تبادل نظر شود.

حجت الاسلام حجت قاسم خانی امام جمعه خوی هم در آغاز این نشست با اشاره به صبغه غنی فرهنگی و مذهبی شهرستان خوی گفت: وجود چهره‌های برجسته علمی و فرهنگی و مساجد متعدد و قدیمی و۴ حوزه علمیه در این شهرستان آن را به یک مرکز قوی فرهنگی و مذهبی در کشور تبدیل کرده است.

در این نشست مقرر شد برای دستیابی به اهداف جهاد تبیین کارگروه‌های ویژه ای با حضور صاحب نظران در شهرستان‌ها برگزار شود.

نشست ائمه جمعه و اعضای قرارگاه فرهنگی شمال استان با حضور ائمه جمعه شهرستان‌های خوی، ماکو، سلماس چالدران، شوط، پلدشت و چایپاره برگزار و در خصوص موضوعات مختلف فرهنگی بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست یک روزه در خصوص بررسی راه‌های فرهنگی تبین نقش جوانان در استکبار ستیزی و چکونگی توسعه اهداف جهاد تبیین توسط ائمه جمعه شمال استان به عنوان مسئولان قرارگاه فرهنگی این منطقه بحث و تبادل نظر کردند.