قزوین- مدیرعامل آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: پروژه سد نهب حدود ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره برداری کامل برسد.

یدالله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت سد مخزنی نهب اظهار کرد: پروژه سد نهب حدود ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره برداری کامل برسد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان قزوین بیان کرد: پیش‌بینی اعتبار این پروژه حدود ۶۵۰ میلیارد تومان می‌باشد که تاکنون ۳۵۰ میلیارد اعتبار برای این پروژه تخصیص داده شده و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است که در صورت تخصیص اعتبار بدهی پیمانکاران پرداخت شده و اقدامات جانبی پروژه انجام می‌شود.

وی افزود: بخش‌های باقی مانده پروژه شامل اتاق کنترل، ساختمان بهره برداری و پل و بخشی از جاده روستای شیزر است که در صورت تکمیل فاز اول این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

این مسئول ابراز کرد: شبکه آبیاری پروژه سد نهب دارای دو فاز بوده و بخشی از عملیات فاز اول آن انجام و بخش دیگر باقی مانده است.

وی گفت: با توجه به اینکه اقدامات اجرایی فاز دوم شبکه آبیاری سد نهب نیازمند بازده زمانی دوساله است پس از اتمام فاز اول اقدامات اجرایی فاز دوم در دستور کار قرار می‌گیرد.