وزیر بهداشت گفت: یکی از رویکردهای ما در راه اندازی مراکز جدید جامع خدمات سلامت، توجه به پزشکی خانواده و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت برای افراد تحت پوشش این مراکز است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در حاشیه افتتاح مرکز جامع خدمات شبانه روزی "هندودر" از توابع شازند، اظهار داشت: در مراکز جامع خدمات سلامت از جمله این مرکز، پرفشاری خون و عوامل خطرزای بیماری‌های افراد تحت پوشش بررسی می‌شود و در صورت نیاز به خدمات تخصصی، به مراکز درمانی سطوح بالاتر ارجاع می‌شوند.

وی افزود: مراکز جامع خدمات سلامت به طور شبانه روزی، خدمات بهداشتی، پیشگیرانه و درمانی ارائه می‌کنند و در مورد خدمات دندانپزشکی هم به همکارانم در این مرکز توصیه کردم خدمات پیشگیری از پوسیدگی دندان نیز ارائه شود.

وزیر بهداشت گفت: امروز یکی از بهترین روزهای زندگی بنده بود چون به عینه دیدم که چگونه مردم فداکار، مؤمن و خیّر در ساخت و راه اندازی مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه‌های اورژانس در شهرستان شازند، مشارکت کرده و کارهای بزرگی را به ثمر رساندند.

عین اللهی در ادامه با اشاره به افتتاح ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در سال اول دولت سیزدهم، اظهار داشت: این تعداد تخت در ۷۹ مرکز درمانی راه اندازی شده و تا پایان امسال نیز هر هفته شماری از طرح‌های بهداشتی و درمانی از جمله ۷ هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی در کشور آماده افتتاح است.

وزیر بهداشت تعداد پذیرش دانشجویان پزشکی در سال گذشته را حدود ۷ هزار نفر عنوان و خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر در رشته پزشکی پذیرش شدند که بیشتر از ۲۰ درصد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.