آمریکا به همراه هشت کشور دیگر با صدور بیانیه ای مداخله جویانه، مدعی نقض حقوق زنان و دختران توسط ایران شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزرای خارجه ۹ کشور آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، شیلی، ایسلند، نیوزلند، جمهوری کره و سوئد بیانیه مداخله جویانه ای را علیه صادر کردند.

بر اساس این گزارش، آمریکا و کشورهای مذکور با صدور این بیانیه مشترک، طی ادعایی ایران را به نقض حقوق زنان و دختران متهم کردند.

در این بیانیه مداخله جویانه، ضمن اتهام پراکنی علیه ایران از جامعه بین المللی خواسته شده با مشارکت با شرکت های فناوری، زمینه دسترسی زنان به اطلاعات در اینترنت تسهیل شود.

این در حالی است که مقامات آمریکا و کشورهای غربی تا کنون بارها از اغتشاشات پراکنده در ایران و سلب کنندگان امنیت عمومی حمایت کرده اند.

در جدیدترین این موارد، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با نشریه فارین پالیسی باز هم از اغتشاشات پراکنده روزهای گذشته در ایران حمایت کرده، مواضع خصمانه واشنگتن علیه تهران را تکرار کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل در اظهاراتی مداخله جویانه ادعا کرد: برای جهان بسیار مهم است که بدانند در داخل ایران چه می‌گذرد؛ تهران تلاش می‌کند توجهات را از آنچه در حال وقوع است، منحرف کند! ایران منزوی‌تر از همیشه بوده و دلیل آن این است که ما با همکاری بسیاری از کشورهای دیگر تلاش کرده ایم اطمینان حاصل کنیم حقیقت چیزی که در داخل ایران اتفاق می‌افتد، پیش چشم همه آشکار باشد!

در همین حال، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به توییت‌های مداخله جویانه برخی کشورها و مقامات اروپایی، در رشته توییتی از این کشورها خواست از میزبانی و پشتیبانی و تشویق تروریست‌ها دست بردارند.

در صفحه توئیتر وزارت امور خارجه آمده است: «ایران در مقابله با اغتشاشات، نهایت خویشتنداری را به خرج داده و بر خلاف بسیاری از رژیم‌های غربی که حتی معترضان مسالمت‌جو را نیز بدنام و با خشونت سرکوب می‌کنند، از روش‌های متناسب و استاندارد ضداغتشاش بهره گرفته است. همین امر برای روند قضائی نیز صادق است.

اما امنیت عمومی، خط قرمز است. حمله مسلحانه و تخریبگری قابل تحمل نیست، حتی برای آن دسته از رژیم‌های غربی که فرصتی یافته‌اند تا ریاکارانه برای ایران خطابه بخوانند.

غرب باید به جای نمایان کردن عدم صداقت خود، از میزبانی، پشتیبانی و تشویق تروریست‌ها دست بردارد.»