اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: براساس آمارها بیش از یک هزار نفر از افراد دچار معلولیت در استان فعالیت ورزشی دارند که از این تعداد ۵۰۰ نفر زن و مابقی مرد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی ظهر یکشنبه در نشست با معلولان ورزشکار استان اردبیل با اشاره به اهمیت مساله ورزش و پرورش استعدادهای نهفته معلولان اظهار کرد: بر اساس آمارهای بیش از یک هزار نفر از افراد دارای معلولیت در استان فعالیت ورزشی دارند.

وی به توانمندسازی معلولان در استان اشاره کرد و گفت: توانمندسازی معلولان یکی از رسالت اصلی بهزیستی است که در این راستا خوشبختانه اقدامات مؤثری انجام شده است که پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب ورزشی، پرداخت مساعدت‌های نقدی به جهت کسب افتخارات ورزشی، پرداخت حق الزحمه مربیان ورزشی، اعزام نفرات منتخب و برتر ورزشی به مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی ورزشی از جمله این اقدامات است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه زمینه حضور و پذیرش معلولان در جامعه فراهم می‌شود، افزود: ایجاد نشاط، شادابی و حفظ روحیه باعث جلوگیری از تشدید معلولیت فرد شده و زمینه‌های شکوفایی استعدادهای نهفته افراد دارای معلولیت را باعث می‌شود.

رضایی با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی به عنوان متولی جامعه معلولین در صدد رفع این مطالبات است، ادامه داد: یکی از نیازها و مطالبات سازمان بهزیستی بحث پذیرش افراد معلول در جامعه و به رسمیت شناختن این قشر در جامعه هست که فرد معلول در جامعه از جایگاه اجتماعی مناسبی برخوردار شوند.