سنندج- معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: توقع داریم درآمد پایدار شهرداری های استان بیشتر شود و به اختصاص بودجه اکتفا نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث حبیبی عصر یکشنبه در جلسه هم اندیشی شوراهای اسلامی با استاندار کردستان در سنندج، اظهار داشت: استانداری کردستان با نهادهای مختلف کشور برای جذب اعتبارات، ماشین آلات و بسیاری از موارد دیگر در حال پیگیری است

وی افزود: از ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار ۸ ماهه اخیر که در اختیار شهرداری‌های استان بوده نسبت به سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته اما نباید نافی تلاش شهرداری‌ها برای جذب درآمد پایدار باشد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان بیان کرد: متأسفانه برخی از شهرداری‌های استان معوقات عقب افتاده بسیاری دارند و توقع داریم درآمد پایدار شهرداری‌ها را بیشتر و به اختصاص بودجه اکتفا نکنند.

حبیبی گفت: شهرداری‌ها باید برنامه ۵ ساله خود را بر اساس راهبرد جدید سازمان شهرداری‌ها تدوین کنند و سازمان شهرداری‌ها بر اساس برنامه ۵ ساله تخصیص امکانات داشته باشند.

وی با عنوان اینکه باید با نمایندگان مجلس شورای اسلامی لابی گری لازم برای افزایش سهم شهرداری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: متأسفانه شهرداری‌ها بیشترین منابع خود را از طریق شهر فروشی تأمین می‌کنند، که این از افتخارات آنها نیست، بلکه یک ناپایداری آتی است که در ۱۰ سال آینده خود را نشان خواهد داد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان بیان کرد: امروزه میزان نارضایتی در شهرداری‌ها به اوج خود رسیده و یکی از راهکارهای این موضوع هوشمند سازی شهرها و کاهش مراجعه ارباب رجوع با بدنه شهرداری است.

حبیبی با اشاره به اینکه ارزیابی مدیران و شهرداران باید طیق عمل به مصوبات باشد، گفت: استان کردستان به شدت با موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز مواجه بوده و شهرداری به تنهای برای مبارزه با این موضوع توانمند نیست و شهرداری‌ها در نقش حداقلی خود نیز متأسفانه مانع نیستند.